اکتشاف و ماشین آلات

"کنسرسیوم اکتشاف ۱۰۰ هزار کیلومتر مربعی" با حضور گل گهر، چادرملو و مبارکه تشکیل می شود/ اعلام آمادگی شرکت های بزرگ معدنی برای عملیات اکتشافی در سال جاری و پذیرش ریسک عملیات

"کنسرسیوم اکتشاف ۱۰۰ هزار کیلومتر مربعی" با حضور گل گهر، چادرملو و مبارکه تشکیل می شود/ اعلام آمادگی شرکت های بزرگ معدنی برای عملیات اکتشافی در سال جاری و پذیرش ریسک عملیات
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو از تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکت های بزرگ معدنی برای عملیات اکتشافی در ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع در سال جاری خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش پایگاه خبری ایمیدرو، خداداد غریب پور که در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن ایران سخن می گفت، افزود: شرکت های بزرگ معدنی همچون گل گهر، چادرملو و مبارکه، آمادگی خود را برای عملیات های اکتشافی در سال جاری اعلام کرده اند.

وی افزود: در این زمینه شرکت ها اعلام کرده اند، ریسک عملیات اکتشافی را می پذیرند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تشکیل کنسرسیوم های معدنی به منظور توسعه این بخش به ویژه اکتشاف را برای حوزه معدن حیاتی قلمداد کرد و گفت: اولویت نخست بخش معدن و صنایع معدنی، اکتشاف است و بعد از آن جذب سرمایه گذاری در این حوزه، مورد توجه است.

غریب پور در این نشست که راهکارهای جذب سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی نیز در آن مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: در زمینه چگونگی هدایت نقدینگی به بخش معدن و صنایع معدنی جلساتی با وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین رئیس سازمان بورس برگزار می شود تا راهکارها بررسی و در نهایت اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی نیاز به 18 میلیارد یورو سرمایه گذاری دارد اظهار کرد: 30 درصد از سود بازار سرمایه توسط این بخش تامین می شود، با این اوصاف تعیین برنامه برای تشویق صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری در این حوزه با ظرفیت، باید مورد توجه قرار بگیرد.

غریب پور با تاکید بر اینکه معدن و صنایع معدنی کم ترین آسیب را از تحریم های ظالمانه می بیند، گفت: به دلیل ارزش افزوده بالا معدن و صنایع معدنی، برگزاری چنین نشست هایی به منظور ارزش آفرینی در این بخش ضرورت دارد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه طبق برنامه، 3 میلیارد دلار پروژه در سال 98 به بهره برداری می رسد عنوان کرد: انتشار اوراق در بازار سرمایه می تواند مورد توجه قرار بگیرد. به طور مثال انتشار اوراق پشتوانه طلا می تواند یکی از راه کارها برای افزایش میزان سرمایه گذاری ها باشد.

وی با اشاره به توانمندسازی این بخش و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی گفت: به دنبال افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی هستیم و این رویه می تواند یکی از راهکارهای جذاب برای جلب سرمایه گذاری باشد.

غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز امیدواری از تفاهمنامه بین ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن عنوان کرد: انتظار می رود چنین تفاهمنامه هایی نتایج ملموس در بخش آموزش و پژوهش این حوزه داشته باشد و در قالب قراردادهای مشخص به تحقق اهداف منجر شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد