گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

معادن بایستی به دنبال افزایش بهره وری بروند/ بهره وری نگاهی همه جانبه به تمامی ارکان جامعه است که منجر به افزایش کیفیت و توانمندی ها شده و رشد اقتصادی را به همراه دارد

معادن بایستی به دنبال افزایش بهره وری بروند/ بهره وری نگاهی همه جانبه به تمامی ارکان جامعه است که منجر به افزایش کیفیت و توانمندی ها شده و رشد اقتصادی را به همراه دارد
پایگاه خبری معدن نیوز - بهرام جلوداری مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) ضمن تبریک روز بهره وری و آغاز هفته بهره وری به تمامی دست اندرکاران صنعت و خدمات به معدن نیوز گفت: امیدوارم بتوانیم نظام و رویکرد بهره وری را در صنعت جا بیندازیم.
  بزرگنمايي:

جلوداری در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز افزود: برای افزایش و توانمندسازی صنایع و نیز رشد و توسعه اقتصادی دو راهکار وجود دارد اول افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و دوم افزایش بهره وری می باشد. با توجه به محدودیت هایی که در حوزه جذب سرمایه گذاری وجود دارد معمولا سازمان ها قادر به تامین منابع مالی نیستید مجبور به استفاده از راهکار دوم هستند.

وی اظهار داشت: افزایش بهره وری بدان معناست که بتوان از ظرفیت های موجود بهترین استفاده و حداکثر بهره را برد. در بهره وری ما به دنبال نظام خلاقیت و نوآوری و نیز باز کردن افق دیدمان به نحوی هستیم که به راه حل های موجود بسنده نکنیم.

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) ادامه داد: معادن ما نیز باید به سمت افزایش بهره وری بروند یعنی استفاده از روش های بهره وری در حوزه استخراج و معدنکاری است. بنابراین در نظام بهره وری کلیه ارکان سازمان بایستی وارد شده و مشارکت کنند تا با استفاده از دانش موجود و به اشتراک گذاشته شده، بتوانیم به راهکارهای جدیدی برسیم.

وی تصریح کرد: در کشور متاسفانه هنوز نتوانسته ایم شاهد ارتقا بهره وری باشیم و حتی بهره وری زیر یک درصد است. یعنی درحالی که برنامه ریزی کرده ایم که 28 درصد از رشد از محل بهره وری باشد اما همیشه این عدد منفی بوده است.

جلوداری گفت: دلیل این منفی بودن را شاید بتوان در این موضوع دانست که در کشور سازمان های متولی بهره وری نداریم و سازمان ملی بهره وری یک سازمان دولتی است و از تشکل هایی که در حوزه بهره وری کار می کنند در برنامه های رشد و توسعه خودمان استفاده نمی کنیم. در حالی که ظرفیت های بسیاری وجود دارد که می توان با آموزش نظام بهره وری و استفاده از فرصت ها، رشد بهره وری و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی را شاهد باشیم.

وی در یک جمع بندی اظهار داشت: بهره وری یک نگاه همه جانبه به تمامی ارکان جامعه است که منجر به افزایش کیفیت و توانمندی ها و نیز سرمایه انسانی، اجتماعی و سازمانی خواهد شد و به دنبال خود تحولات و رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد