گفتگو، یادداشت و نشست خبری

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در مصاحبه تصویری با معدن نیوز از امضای تفاهم نامه این سازمان با ایمیدرو گفت:

امضای تفاهم نامه ای با ۳ هدف مهم در بخش معدن و صنایع معدنی

امضای تفاهم نامه ای با ۳ هدف مهم در بخش معدن و صنایع معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ضمن اشاره به تفاهم نامه اخیر امضا شده میان این سازمان و ایمیدرو گفت: این تفاهم نامه در حضور سرقینی، غریب پور، زرندی، فعالین بخش معدن شامل رئیس خانه معدن ایران، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، رئیس انجمن سنگ ایران و رئیس انجمن سنگ آهن به امضا رسید.
  بزرگنمايي:

داریوش اسماعیلی در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز خاطرنشان کرد: تفاهم نامه مذکور سه بخش را شامل می شد. یکی از این بخش ها، آموزش بود که شامل آموزش فعالین مستقیم در بخش معدن نظیر کارگران، مهندسین و تکنسین های معدن در سراسر کشور و نیز آموزش کارکنان صنعت، معدن و تجارت استان ها و همینطور آموزش مدیران می شود. لذا آموزش در سه بخش فعالین مستقیم بخش معدن، کارکنان سازمان های صمت استان ها و مدیران خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ادامه داد: بخش دوم این تفاهم نامه، پژوهش بود که شامل همکاری میان ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن در بخش پژوهش می شد. این بخش نیز نظیر آموزش شامل چند بخش مانند تعریف طرح های پژوهشی در بخش معدن و صنایع معدنی و پایان نامه هایی که ایمیدرو در آن حضور داشته می شد. البته بحث های پژوهش مطالعاتی در بخش های مهم اقتصادی کشور نظیر زنجیره فولاد نیز در این تفاهم نامه گنجانده شده است.

وی ادامه داد: تعریف طرح های پژوهشی به شکلی خواهد بود که نظام مهندسی معدن با استفاده از پتانسیل ها و ارتباطاتی که با دانشگاه ها و نیز معدنکاران تجربی دارد بتواند در پژوهش های دانشجویی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی دکتری که مورد حمایت ایمیدرو و شرکت های وابسته آن بوده و امکان استفاده از آن وجود دارد، نقشی موثر داشته باشد. در بحث پایان نامه ها هم سازمان نظام مهندسی معدن با استفاده از متخصصین دانشگاهی و غیر دانشگاهی، پایان نامه ها را مورد بررسی قرار داده و آنچه را که برای معدن مفید است و جنبه کاربردی دارد در اختیار ایمیدرو قرار خواهد داد و چون این سازمان توسعه ای تسهیلات حمایتی این پایان نامه ها را اعطا کرده قانونا مشکلی نخواهد بود.

اسماعیلی گفت: بخش سوم این تفاهم نامه به سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بخش معدن و صنایع معدنی با گز می گشت که مقرر شد سازمان نظام مهندسی معدن طی قراردادی با ایمیدرو مطالعاتی را انجام دهد تا اول مزیت ها و موانع این بخش شناخته شود، دوم قوانین، بخشنامه ها و سازمان های ذیربط مانند سازمان محیط زیست، منابع طبیعی و معارضین مشخص شود و سوم مشوق های مورد نیاز این بخش تعیین و نیز پتانسیل های دانشگاهی که می تواند در جذب سرمایه گذاری این حوزه کمک کند شناخته شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد