آلومینیوم و مس

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران

کارخانه ۴۰ هزار تنی آلومینیوم جاجرم خرداد به بهره برداری می رسد/ افزایش ذخایر قطعی مجتمع آلومینای ایران به ۳۸ میلیون تن/ تا ۳۰ سال مشکلی در تامین خوراک اولیه پودر آلومینا نداریم

کارخانه ۴۰ هزار تنی آلومینیوم جاجرم خرداد به بهره برداری می رسد/ افزایش ذخایر قطعی مجتمع آلومینای ایران به ۳۸ میلیون تن/ تا ۳۰ سال مشکلی در تامین خوراک اولیه پودر آلومینا نداریم
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران از برنامه بهره برداری رسمی کارخانه ۴۰ هزار تنی آلومینیوم جاجرم در خرداد خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تورج زارع با بیان این مطلب اظهار داشت: با راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم جاجرم، زنجیره تولید آلومینیوم از معدن تا شمش در خراسان شمالی کامل می‌شود. این زنجیره تولید از معادن بوکسیت در جاجرم شروع شده و در کارخانه آلومینای جاجرم به پودر آلومینا تبدیل می‌شود.

وی افزود: قرار است یک سوم تولید پودر آلومینای این مجتمع که پیش از این خوراک 2 کارخانه ایرالکو در اراک و کارخانه‌های المهدی و هرمزال در استان هرمزگان را تامین می‌کرد- به کارخانه آلومینیوم جاجرم اختصاص یابد و نیاز این کارخانه تازه‌تاسیس را تامین کند.

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران با اشاره به طرح های توسعه ای این شرکت گفت: تکمیل فاز 2 و 3 کارخانه تولید شمش آلومینیوم، از طرح‌های اصلی ما در استان خراسان هستند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه ها، ایجاد صنایع پایین دستی از جمله ساخت فاز دوم پودر آلومینا با توجه به تولید سالانه 120 هزار تن شمش آلومینیوم در آینده است.

زارع با اشاره به افزایش 50 درصدی میزان اکتشاف در مجتمع آلومینای ایران تصریح کرد: تا ابتدای سال 94 حدود 100هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده بود اما اکنون به 145 تا 150 هزار متر رسیده است. این اقدام سبب افزایش ذخایر قطعی این مجتمع به 38 میلیون تن شد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان ذخایر موجود، برای 30 سال، مشکلی از نظر تامین خوراک اولیه پودر آلومینا نخواهیم داشت.

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه توسعه شرکت و احداث فاز دوم کارخانه تولید پودر آلومینا با ظرفیت 250 هزار تن، اکتشافات ادامه خواهد یافت و امیدواریم میزان ذخیره قابل برداشت بوکسیت به 60 تا 70 میلیون تن برسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد