آلومینیوم و مس

نماینده مردم ورزقان در مجلس در دیدار با مدیرعامل مس

نباید به هیچ عنوان توسعه در شرکت مس متوقف شود/ دکتر سعد محمدی شاه‌کلید حل موضوع توسعه در مجتمع مس سونگون

نباید به هیچ عنوان توسعه در شرکت مس متوقف شود/ دکتر سعد محمدی شاه‌کلید حل موضوع توسعه در مجتمع مس سونگون
پایگاه خبری معدن نیوز - رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ‌گفت: دکتر سعد محمدی از مدیران خوب و باتجربه صنعتی و معدنی کشور هستند و در زمان مدیریت نخستشان بر شرکت مس طرح‌های توسعه‌ای بسیار خوبی در استان آذربایجان‌شرقی و مجتمع مس سونگون تعریف کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علیزاده با بیان این‌که بین سال‌های 1388 تا 1391 در زمان مدیرعاملی دکتر سعد محمدی، اتفاقات خوب و مبارکی برای حوزه توسعه شرکت مس در جریان بود گفت: بسیاری از طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون همچون احداث فاز 3 تغلیظ و تکمیل زنجیره تولید در این سال‌ها تعریف شد.
علیزاده با بیان این‌که در سال‌های بعد و با تغییر تفکر و نگاه مدیریتی در حوزه توسعه شرکت مس این طرح‌ها متوقف شدند اظهار داشت: طی سال‌های گذشته معدن مس سونگون فرصت طلایی توسعه و تکمیل زنجیره تولید را از دست داد.
نماینده مردم ورزقان با اشاره به اینکه بعد از تعطیلی طرح‌های توسعه زمان بسیار زیادی برای اقناع جامعه علمی، فنی، مهندسی و سیاسی کشور گذاشته شد گفت: در همه این بحث‌ها تأکید ما بر این بود که به‌هیچ‌عنوان نباید توسعه در شرکت مس متوقف شود.
علیزاده با بیان این‌که باید با تکمیل زنجیره تولید، استان آذربایجان شرقی به قطب دوم مس کشور تبدیل شود اظهار داشت: خواسته تمامی مسئولان استان و مردم ورزقان تکمیل زنجیره تولید در مجتمع مس سونگون است.
به گفته علیزاده پس از پیگیری‌های مکرر در تمامی سطوح مختلف موفق به گرفتن مجوز باز کردن ال‌سی برای کارخانه ذوب و پالایش سونگون شدیم اظهار داشت: دکتر سعد محمدی شاه‌کلید حل موضوع توسعه در مجتمع مس سونگون هستند و امیدواریم به‌رغم مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد با نگاه توسعه‌ای‌ ایشان این طرح‌ها هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد و شاهد رونق تولید در استان آذربایجان شرقی باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد