گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

ماموریت ممرادکو توسعه بخش معدن از اکتشاف معدن تا محصول نهایی است/ در حال رایزنی با شرکت های خارجی به منظور دسترسی به تکنولوژی های جدید و روش های نوین استخراج به ویژه در معادن زغال سنگ هستیم

ماموریت ممرادکو توسعه بخش معدن از اکتشاف معدن تا محصول نهایی است/ در حال رایزنی با شرکت های خارجی به منظور دسترسی به تکنولوژی های جدید و روش های نوین استخراج به ویژه در معادن زغال سنگ هستیم
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) ضمن بیان این مطلب که این شرکت زیرمجموعه هلدینگ میدکو است گفت: ماموریت شرکت ممرادکو از اکتشاف تا تولید محصول نهایی را شامل می شود.
  بزرگنمايي:

بهرام جلوداری در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز افزود: در حوزه اکتشاف به دنبال شناسایی معادن مس، زغال سنگ، سنگ آهن و بنتونیت هستیم و از طریق سامانه کاداستر برای معادن کشف شده، پروانه اکتشاف اخذ می نماییم و با انجام فعالیت های اجرایی، پروانه بهره برداری آنرا دریافت می کنیم.

وی اظهار داشت: به جرات می توان گفت ممرادکو یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی است که بیشترین پروانه های اکتشافی را در معادن مس، سنگ آهن و زغال سنگ دارد.

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) گفت: تلاش ما این است که در کنار معادن کارخانجاتی را نیز احداث نماییم چراکه سیاست ما و هلدینگ میدکو از معدن تا محصول نهایی است. به منظور تحقق این هدف، کارخانه فرآوری زغال در جوار معادن طبس تاسیس شد یا اینکه کارخانه آهک و دولومیت را همجوار معادن آهک و دولومیت کرمان و واحد تولید کاتد را در معادن مس چاه موسی راه اندازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم در ادامه فرآیندهای اکتشافی خودمان بتوانیم بیشترین پهنه ها را شناسایی نماییم. به طور قطع می توان گفت در کشور زیر 10 درصد پهنه های اکتشافی مورد مطالعه قرار گرفته است که از این میزان هم تنها 10 درصد منجر به پروانه بهره برداری شده است اما سیاست ما این است که در جهت مسئولیت های اجتماعی خود و ایجاد اشتغال و تامین زنجیره تولید، به دنبال پروانه های بهره برداری جدیدتر و فعالیت های اکتشافی هستیم. در این راستا با شرکت های خارجی از کشورهای چک، ایتالیا، روسیه، چین و اوکراین در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم به تکنولوژی های جدید و روش های نوین استخراج به ویژه در معادن زغال سنگ دسترسی داشته باشیم.

جلوداری گفت: همچنین با برخی دانشگاه ها از قبیل دانشگاه کرمان و دانشگاه شریف در حال مطالعه و بررسی محدودیت های حوزه استخراج هستیم تا بتوانیم با نگاه علمی به معدن، جایگاه این بخش از اکتشاف تا محصول نهایی را جا بیندازیم. چراکه اعتقاد ما بر این است که درآمد حاصل از اکتشاف تا محصول نهایی می تواند جایگزین مناسبی برای صادرات غیرنفتی و در برخی موارد محصولات نفتی شود.

وی ادامه داد: بنابراین در این حوزه نیازمند کمک و راهنمایی متخصصان امر هستیم و از هرگونه پیشنهادات در این خصوص استقبال می کنیم و اعتقاد داریم که منابع بزرگ بالقوه ای در ایران وجود دارد که هنوز شناسایی نشده اند و امیدواریم به ماموریت تعریف شده خودمان عمل نماییم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد