سنگ آهن و ذغال سنگ

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی معدن و صنایع معدنی تحلیل کرد؛

۳ راه حل کاهش هزینه تولید فولادسازان چینی/ فولادسازان چینی صرفه جویی در هزینه های تولید را اولویت خود قرار دادند

۳ راه حل کاهش هزینه تولید فولادسازان چینی/ فولادسازان چینی صرفه جویی در هزینه های تولید را اولویت خود قرار دادند
پایگاه خبری معدن نیوز - در روزهای گذشته علاقه خریداران برای سنگ آهن کم عیار افزایش یافته زیرا فولادسازان چینی به دنبال کاهش هزینه تمام شده بدنبال کاهش حاشیه سود هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود نوشت: تعریف جدید از سنگ آهن کم عیار منظور عیارهای بین 56 الی 58 می باشد که در رنج صادرات هندوستان نیز قرار دارد.

وی گفت: در طول دو هفته گذشته بدنبال کاهش قیمت فولاد که کاهش حاشیه سود فولادسازان را منتج گردید، علاقه کارخانه های چینی در صرفه جویی در هزینه تولید در اولویت قرار گرفت.

جعفری طهرانی راه حل های کاهش هزینه تولید فولاد را استفاده از سنگ آهن کم عیار، استفاده از دپوی موجود سنگ آهن در بنادر چین و برگشت واله برزیل به مارکت عنوان کرد و گفت: واله حجم صادرات هفتگی خود را به 6.52 میلیون تن افزایش داده که حدود 53.7 درصد در طول هفته رشد داشته و به سطح قبل از حادثه شکست سد باطله در اوایل سال جاری میلادی نزدیک شده است.

وی افزود: دو مورد دوم و‌ سوم فوق و بویژه مورد سوم دلیل اصلی اصلاح قبمت امروز می باشند. همچنین افزایش حجم صادرات واله به ترتیب شامل سنگ آهن فاین، گندله و کنسانتره بوده است. با افزایش صادرات واله، کارخانه های چینی ترجیحا از سنگ های کم عیار برای ترکیب با سنگ های با کیفیت بالا در کوره های بلند خود برای بالانس قیمت تولید فولاد خود استفاده خواهند کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد