گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

چالش ها و موانع پیش روی معدنکاری در کشور را بشناسیم

چالش ها و موانع پیش روی معدنکاری در کشور را بشناسیم
پایگاه خبری معدن نیوز - بهرام جلوداری گفت: شرکت ممرادکو و سایر شرکت های خصوصی در اجرای ماموریت های خود با موانع و محدودیت هایی مواجه هستند که باید بر حذف و برطرف کردن سریع آنها اقدام جدی انجام شود.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه در سال رونق اقتصادی و رونق تولید هستیم و سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیش رو داریم افزود: برای رشد شرکت های معدنی بایستی موانع برطرف شود.

وی گفت: برخی از این موانع می تواند شامل اطلاعات غیر دقیق زمین شناسی یا واگذاری محدوده های معدنی به اشخاص حقیقی که کمتر توان علمی و سرمایه گذاری دارند، می باشد.

جلوداری ادامه داد: دولت باید به شرکت هایی که واحد تولیدی یا فرآوری دارند کمک کند تا این واگذاری ها به آنها صورت گیرد.

وی گفت: یکی دیگر از موانع موجود، ریسک بالای معادن زغال سنگ به لحاظ ایمنی و بهداشت حرفه ای است که ممرادکو مسائل HSE را به دقت در فرآیندهای خود مورد توجه قرار داده و اجرا می کند. از سوی دیگر نبود تکنولوژی و دانش فنی اکتشافات برای حفاری ها در اعماق بیشتر از دیگر موانع موجود در توسعه معادن است.

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) تصریح کرد: ما همچنان مجبور به استفاده از دانش و تکنولوژی کشورهایی نظیر چین و اوکراین در معادن خود هستیم درحالی که باید شاهد سرمایه گذاری دانشگاه ها، مراکز علمی و دولت برای ارتقاء توانمندی های دانشگاهی در حوزه معدن باشیم.

وی تاکید کرد: معدن را بایستی یکپارچه و از معدن تا محصول نهایی را دید.

جلوداری سایر موانع حوزه معدن را نبود زیرساخت ها برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از معادن زمانی که جهت انجام عملیات حفاری یا استخراجی واگذار می شوند فاقد زیرساخت ها و تجهیزات لازم هستند و انتظار ما از دولت این است که طبق قانون از محل حقوق دولتی برای توسعه زیرساخت ها استفاده و هزینه نماید. در غیر این صورت صرف این هزینه ها برای بخش خصوصی سنگین است. لذا اگر قرار است بخش خصوصی در بحث زیرساخت و کارهای زیربنایی که هزینه های کلانی را برای آن در بر دارد، ورود پیدا کند قطعا با چالش مواجه خواهد شد.

وی در پایان گفت: از اینرو انتظار ما از دولت این است فضایی ایجاد نماید که دغدغه تولیدکننده و معدنکار تنها حفاری، اکتشاف، استخراج و تولید محصول باشد نه تامین زیرساخت ها.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد