اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت بوشهر خبر داد؛

رشد ۵۵ درصدی استخراج ماده معدنی از معادن استان بوشهر

رشد ۵۵ درصدی استخراج ماده معدنی از معادن استان بوشهر
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت : طی یکسال اخیر ۱۴میلیون ماده معدنی از معادن استان استخراج شد که نسبت به مدت زمان مشابه ۵۵ درصد افزایش داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سید حسین حسینی محمدی در اولین جلسه شورای معادن استان افزود : تعداد 131 واحد معدنی به میزان سرمایه گذاری 601 میلیارد ریال به همراه اشتغال 1153 نفر در استان بوشهر مشغول به فعالیت می باشند که در بخش سرمایه گذاری 41 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
حسینی محمدی با اشاره به جلسات شورای معادن استان بیان داشت ؛ این شورا در راستای اجرای ماده 43قانون برنامه ششم اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور تشکیل که با تفویض انجام شده برخی از اختیارات شورایعالی معادن کشور نظیر سیاست گذاری، موافقت با تعطیلی موقت ، سلب صلاحیت ، تمدید یا انتزاع پروانه های اکتشاف و بهره برداری، محاسبه براساس استخراج واقعی را در اختیار دارد.
وی اضافه کرد: تصمیم گیری وتعیین مصوبات درجلسه شورای معادن براساس قانون معادن بمنظوربررسی موارد مربوطه درراستای تسهیل موانع کسب و کار و توسعه سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن می باشد.
وی با اشاره به لازم الاجرا و قطعی بودن هر یک ازمصوبات شورای معادن از سوی دستگاههای اجرایی مرتبط تاکید کرد : همکاری و تعامل بیشترتوسط اعضای محترم جلسه می تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت معادن و صنایع معدنی در راستای تولید، فرآوری و صادرات محصولات بخش معدن شود.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان عنوان کرد : طبق برنامه ریزی این سازمان پیش بینی می شود تشکیل جلسات شورای معادن به ریاست استاندار هر 3 ماه یکبارهمراه با دستورکار معین بصورت منظم برگزار و امیدواریم بتوانیم در رشد وتوسعه سرمایه گذاری واشتغال بخش معدن استان بوشهر مؤثر واقع شده و برخی مشکلات موجود در این بخش را مرتفع سازد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد