اکتشاف و ماشین آلات

حفاری ۱۶۷ هزار متری زمین با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومانی برای اکتشاف معادن

حفاری ۱۶۷ هزار متری زمین با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومانی برای اکتشاف معادن
پایگاه خبری معدن نیوز- حدود ۱۶۷ هزار متر حفاری با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اکتشاف مواد معدنی صورت گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کل ذخایر معدنی قطعی شناسایی شده کشور بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت 50 میلیارد تن است که در سال 1396 به میزان 382 میلیون تن استخراج واقعی توسط فعالان معدنی کشور انجام شد.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) در سال 96 به شکل مشترک حدود 167 هزار متر حفاری با سرمایه‌گذاری یکهزار و 700 میلیارد ریال انجام داده اند.

برپایه این گزارش، حوزه اکتشاف منابع معدنی کشور نیازمند تحولات اساسی در تامین مالی، اصلاح ساختار‌ها و تخصیص بودجه متناسب با نیاز‌های کشور و برنامه‌های راهبردی در بخش معدن و صنایع معدنی است.

ارتقای جایگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و تبدیل شدن این سازمان به مرجع فعالیت‌های اکتشافی، تامین مالی بخش اکتشاف کشور با فراهم کردن امکان تشکیل کنسرسیوم‌های اکتشافی با همراهی فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی و... از جمله الزامات ایجاد تحول در اکتشاف منابع معدنی کشور است.

ایجاد پایگاه جامع اطلاعات علوم زمین هوشمندسازی این بخش با یک پارچه‌سازی نهاد‌های دخیل در بخش اکتشاف و تعیین مرز‌های دقیق فعالیت هر سازمان یا نهاد در قالب تشکیل کارگروه ملی اکتشاف منابع معدنی می‌تواند تا اندازه زیادی زمینه را برای حضور جدی بخش خصوصی در توسعه معادن و صنایع‌معدنی کشور فراهم سازد. تجمیع فعالیت‌های اکتشافی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور می‌تواند گام مهمی در ارتقای جایگاه اکتشاف در کشور باشد.

همچنین در کنار اکتشافات معدنی، معاونت زمین‌شناسی این سازمان وظیفه مهم برداشت و تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی، مطالعه و پایش مخاطرات زمین و مطالعات زمین‌شناسی دریایی را بر عهده دارد که تقویت این بخش تاثیر بسزایی در امکان پیش‌بینی مخاطرات طبیعی در کشور و منطقه دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد