صنایع معدنی

سقوط صادرات عناصر نادر چین/ افت صادرات در طول ۵ ماهه امسال ۷.۲ درصد گزارش شده است/ سهم ۷۰ درصدی چین از تولید عناصر نادر خاکی

سقوط صادرات عناصر نادر چین/ افت صادرات در طول ۵ ماهه امسال ۷.۲ درصد گزارش شده است/ سهم ۷۰ درصدی چین از تولید عناصر نادر خاکی
پایگاه خبری معدن نیوز- صادرات ۱۷ عنصر نادر توسط چین در بازه آوریل تا می با سقوط سنگین ۱۶ درصدی روبرو شده و از ۴۳۲۹ تن به ۳۶۴۰ تن رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، داده‌های جدیدی که توسط سوزچاینا مورنینگ پست منتشر شد، نشان می‌دهد که در بازه آوریل تا می، صادرات 17 عنصر نادر از سوی چین با سقوط سنگین 16 درصدی روبرو شده و از 4329 تن به 3640 تن رسیده است.
پیش از این مقامات پنتاگون و وزارت تجارت آمریکا تاکید کرده بودند که برای کاهش وابستگی خود به فلزات نادر چین، به دنبال انعقاد قرارداد با سایر تولیدکنندگان فلزات نادر در جهان هستند.
با سقوط صادرات عناصر نادر چین در ماه می، کل صادرات این عناصر توسط چین، در 5 ماهه اول امسال با افت 7.2 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، به 19265 تن رسید.
آمریکا و سایر کشورهای جهان به شدت به واردات عناصر نادر چین وابسته هستند. طبق بررسی آمارهای جغرافیایی آمریکا، چین در سال 2018 با تولید کردن 120 هزار تن عنصر نادر، 70 درصد تولید جهانی آن را به خود اختصاص داده بود.
در مقایسه می‌توان اشاره کرد که آمریکا، که 80 درصد عناصر نادر مورد نیاز خود را وارد می‌کند، در آن سال تنها 15 هزار تن فلز نادر تولید کرده بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد