سایر عناصر و مواد

تاکید وزیر صمت بر لزوم جذب سرمایه با هدف حل مشکلات اعتباری به ویژه بخش ارزی طرح های معدن و صنایع معدنی/ موانع پیش روی "تیتانیوم کهنوج" را رفع می کنیم

تاکید وزیر صمت بر لزوم جذب سرمایه با هدف حل مشکلات اعتباری به ویژه بخش ارزی طرح های معدن و صنایع معدنی/ موانع پیش روی "تیتانیوم کهنوج" را رفع می کنیم
پایگاه خبری معدن نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موانع پیش روی طرح تیتانیوم کهنوج را رفع می کنیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی در جریان سفر به استان کرمان، ساعتی پیش از پروژه تیتانیوم دیدن کرد. وی در این برنامه اظهار داشت: مشکلاتی از نظر تامین مالی در مسیر طرح تیتانیوم کهنوج وجود دارد که باید جدی گرفته شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با مسئولان برگزار خواهد شد، قرار است موارد ضروری این طرح بررسی شود و در صورت امکان اصلاحاتی صورت گیرد به طوری که بتوان اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز را تامین کرد.
وی در این بازدید، بر لزوم جذب سرمایه با هدف حل مشکلات اعتباری به ویژه بخش ارزی تاکید کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه بازدید، با کارکنان و کارگران طرح تیتانیوم کهنوج گفت و گو کرد.
طرح تیتانیوم کهنوج از 2 بخش کنسانتره (با ظرفیت 130 هزار تن) و سرباره (با ظرفیت 70 هزار تن) تشکیل شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بازدید از معادن فاریاب گفت: مردم باید وجود کارخانه ها و معادن کشور را به عینه لمس کنند.
رضا رحمانی اظهار داشت: حقوق دولتی وصول شده از معادن باید با برنامه ریزی و به صورت قانونی در همان استان استفاده شود.
وی افزود: باید فعالیت ها در مناطقی که معادن فعال است تمرکز یابد و اموری همچون گردش مالی، تامین تدارکات آنها و حتی جذب نیرو در خود همان منطقه صورت گیرد تا مردم تاثیر این فعالیت ها را در زندگی خود حس کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدنکاران کشور انگیزه بالایی در جهت تحقق رونق تولید که فرموده مقام معظم رهبری نیز هست دارند و روی توسعه و قطع وابستگی بسیار جدی هستند. وی افزود: شرایط جدیدی که بر کشور عزیزمان تحمیل شده است نیز تاثیری روی فعالیت های معدنکاران ما نداشته و این عزیزان عزم خود را برای پیشبرد اهداف توسعه ای خود جزم کرده اند و ما نیز در این مسیر کنار آنها هستیم.
رحمانی با بیان اینکه با بیان اینکه منطقه کرمان پتانسیل های بالای معدنی دارد، گفت: این معدن نیز با اشتغال حدود یک هزار و 200 نفر فعالیت دارد و تولیداتش مورد نیاز کشور است که اگر این تولیدات انجام نشود با صرف منابع ارزی، از خارج باید وارد شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت خودکفایی، اشتغال و توسعه مناطق را از برکات وجود معادن در کشور دانست و افزود: در این بازدیدها با مشکلات صنعتگران و معدنکاران کشور از نزدیک آشنا می شویم و موارد مطرح شده در این گونه سفرها برای بهبود وضعیت موجود و توسعه فعالیت های آتی بررسی می شود و تصمیمات لازم ابلاغ خواهد شد. وی بر ضرورت تسریع در تصمیم گیری ها تاکید کرد و افزود: برخی اختیارات در حوزه معادن به استان ها تفویص شده است، شورای معادن در همین استان هم فعال است و این تفویض در جهت تسریع در تصمیم گیری ها بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد