فولاد و آهن

بودجه سال مالی ۲۰۲۰ پاکستان برای بخش فولاد چه معنایی دارد؟/ ۴ پیشنهاد دولت پاکستان برای رونق صنعت فولاد این کشور

بودجه سال مالی ۲۰۲۰ پاکستان برای بخش فولاد چه معنایی دارد؟/ ۴ پیشنهاد دولت پاکستان برای رونق صنعت فولاد این کشور
پایگاه خبری معدن نیوز - دولت پاکستان طی روزهای اخیر بودجه سال مالی ۲۰۲۰ خود را اعلام کرد. دولت به منظور رفع موانع پیچیده موجود و تحقق بخشیدن به پتانسیل های واقعی به درآمدهای بخش فولاد و حمایت از این صنعت، پیشنهاد اصلاح ساختارهای معمول و بازسازی تجهیزات موجود را ارائه نموده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دولت پاکستان پیشنهاد کرده تغییری در نظام مالیاتی ایجاد شود برای مالیات کل بخش صنعت فولاد برای نمونه در بخش بیلت، نورد، محصولات تخت و دیگر محصولات طویل این کشور لغو گردد. این اقدام به نفع فولادسازان بوده و انتظار می رود که کارخانه های فولاد در آینده بتوانند به آسانی به فعالیت خود ادامه دهند.

دولت پاکستان همچنین پیشنهاد کرده مالیات فروش قابل پرداخت در محصولات بیلت، نورد مقاطع طویل و مقاطع تخت در مرحله تولید و واردات معاف شود. فولادسازان بزرگ معتقدند با همین دو اقدام بسیاری از ناهنجاری ها حذف شده و ممکن است به افزایش قیمت منجر شود. آنها می گویند با این حال باید در انتظار اطلاعات واضح تری در این زمینه بود.

دولت پاکستان در بخش دیگری از بودجه ارائه شده پیشنهاد داده برای بخش تولید، حداقل ها برای معیارهای مصرف برق درنظر گرفته بود. باید توجه داشت که تا پیش از این مالیات بر فروش فولادسازان پاکستانی از طریق صورتحساب های برق جمع آوری می شد.

مورد آخر پیشنهادی دولت پاکستان تغییر حقوق گمرکی واردات قراضه بوده است. دولت این کشور معتقد است معافیت قراضه از حقوق گمرکی احتمال افزایش واردات قراضه را به همراه دارد و از واردات قراضه حمایت می کند. برآورد شده که پاکستان با این اصلاحیه، سالانه 5 میلیون تن قراضه وارد نماید.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد