سنگ آهن و ذغال سنگ

به گزارش معدن نیوز؛

صادرات گندله هند به چین رونق گرفت/ بهای صادرات به بیش از ۱۳۰ دلار افزایش یافت

صادرات گندله هند به چین رونق گرفت/ بهای صادرات به بیش از ۱۳۰ دلار افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت Godawari Power & Ispat هند اخیرا قرارداد صادرات گندله به چین را امضا کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این معامله شامل فروش 50 هزار تن گندله با عیار 64 درصد است که به قیمت 133 تا 134 دلار تحویل CFR چین یا معادل 123 تا 124 دلار FOB هند فروخته شده است.
این محموله 50 هزار تنی احتمالا در جولای 2019 حمل خواهد شد.

شرکت Godawari Power & Ispat هند در سال مالی 2019 بالغ بر 19 میلیون و 33 هزار و 250 تن گندله تولید کرده است که رشد 5 درصدی نسبت به سال مالی قبل داشت. شرکت همچنان تمرکز خود را بر تولید گندله عیار بالا گذاشته است.

شرکت Jindal Steel & Power نیز در شرق هند مناقصه ای را برای صادرات محموله 50 هزار تنی گندله با عیار 64 درصد انجام داده که براساس منابع خبری این مناقصه این هفته و با قیمت 130 تا 131 دلار CFR چین به نتیجه برسد.

در معامله دیگری که هفته گذشته انجام شد تیز شرکت گندله سازی Brahmani River یک محموله صادراتی با عیار 64 درصد به چین را 131 دلار CFR به نتیجه رسانده بود.

بررسی ها نشان می دهد قیمت گندله صادراتی از هند به چین در هفته گذشته نسبت به هفته قبل افزایشی بوده و از 126 تا 128 دلار تحویل CFR چین به 130 تا 131 دلار CFR چین رسیده است.

در میان افزایش تقاضا از سوی کارخانه های چین و کاهش موجودی در بنادر، فولادسازان در طول هفته ای که گذشت قیمت پیشنهادی برای گندله هند افزایش داشته است. فولادسازان چینی به دنبال کاهش هزینه مواد اولیه هستند چراکه قیمت سنگ آهن لامپ درمقایسه با گندله وارداتی همچنان بالاست و آنها به سمت استفاده از گندله با آلومینای پایین شیفت پیدا کرده اند.

بهای فروش فوری سنگ آهن 62 درصد به دلیل افزایش تقاضای بازار به تازگی به 114.25 دلار CFR چین رسیده درحالی که در طول هفته های قبل به 107 دلار تحویل چین نیز رسیده بود.

گفتنی است، حجم صادرات گندله هند در سال مالی 2019 بالغ بر 1.19 میلیون تن بود که 34 درصد رشد نسبت به سال مالی قبل داشت. یعنی هند به طور میانگین هر ماه 880 هزار تن گندله صادر کرده بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد