آلومینیوم و مس

کاهش ۵۰ درصدی تولید معدن مس چوکویی‌کاماتا کودلکو

کاهش ۵۰ درصدی تولید معدن مس چوکویی‌کاماتا کودلکو
پایگاه خبری معدن نیوز - معدن مس چوکویی‌کاماتا متعلق به شرکت کودلکو به دلیل وقفه کارگری به‌وجود آمده با نیمی از ظرفیت خود در این واحد تولیدی فعالیت می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کمپانی کودلکو اخیراً اعلام کرده است که این کمپانی قصد دارد به‌زودی به 60 درصد تولید خود برسد. این در حالی است که طبق اعلام این کمپانی، 3 هزار و 200 کارگر عضو سه اتحادیه کارگری این معدن در روز جمعه فعالیت تولیدی را متوقف کردند، اما 1400 کارگر دیگر همچنان مشغول به کار هستند.

معدن روباز چوکویی‌کاماتا در حال حاضر، حدوداً 86 هزار تن کانه مس در روز برای واحد تغلیظ فراهم می‌کند. این وقفه تولیدی پس از آن روی داد که مذاکرات قراردادهای کارگری بین اتحادیه‌های کارگری و کمپانی به شکست انجامید. اتحادیه‌های کارگری به دنبال کسب بیمه درمانی بهتر، مشارکت بیشتر کارکنان در طرح ارتقا کمپانی کودلکو و شرایط بهتر برای کارکنان باسابقه‌تر هستند. معدن چوکویی‌کاماتا که دومین معدن بزرگ کمپانی کودلکو به شمار می‌آید، در سه‌ماهه اول سال 2019، حدود 84 هزار تن مس کاتدی تولید کرد.

واحد چوکویی‌کاماتا در حال ارتقا سطح تولید خود در واحد ذوب فلش (flash smelter) است تا بتواند طی عملیات تعمیر و نگهداری، با استانداردهای جدید زیست‌محیطی شیلی مطابقت پیدا کند. این کمپانی دولتی همچنین در حال آماده‌سازی برای تبدیل معدن روباز خود به معدن زیر زمینی است. این طرح از آغاز سال جاری شروع شده است. وقفه تولیدی در معدن چوکویی‌کاماتا به همراه توقف موقت عملیات معدن ال‌تینته در مرکز شیلی به علت وقوع یک حادثه مرگبار، کاهش عرضه کنسانتره مس در هفته‌های اخیر را تشدید کرده و فشار را بر تعرفه‌های ذوب و پالایش افزایش داده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد