بانک و بیمه

۲ راهکار برای اجرایی شدن اینستکس

۲ راهکار برای اجرایی شدن اینستکس
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس کل بانک مرکزی: اروپایی‌ها یا باید از ما نفت بخرند و یا اینکه خط اعتباری برای خرید کالا اختصاص دهند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اروپایی‌ها ادعا می‌کنند که اینستکس در آستانه اجرایی شدن است، افزود: مدتی است که می‌شنویم که اینستکس در آستانه اجراست از این نظر که جلسات نزدیک تری با ما گذاشتند و اسنادی برای چگونگی مبادله شده این را قبول دارم، اما همیشه گفتم و اکنون هم تکرار می‌کنم وقتی درون اینستکس نخواهد منابعی جابجا شود این فرآیند اجرایی نمی‌شود.
وی اضافه کرد: ما اکنون به اروپا صادرات نداریم و چون به واسطه نداشتن صادرات به اروپا، منابعی هم نداریم پس نمی‌توانیم واردات هم داشته باشیم بنابر این راهش این است که یا اروپایی‌ها باید از ما نفت بخرند که اعلام کردند در خرید نفت مشکل دارند یا راه دوم این است که خط اعتباری اختصاص دهند تا از آن‌ها کالا بخریم.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: هر کدام از این دو راه حل انجام شود راه اندازی اینستکس یک هفته هم زمان نمی‌برد.
همتی درباره تحریم‌های اخیر امریکا علیه ایران افزود: همیشه گفته ام اکنون هم تکرار می‌کنم آن‌ها هر کاری که در حوزه تحریم می‌توانستند انجام دادند این در حالیست که ما قله مقاومت تحریمی را رد کردیم و روند صادرات نفت ما هم با وجود ادعا‌های آن‌ها برای به صفر رساندن آن، در حال افزایش است.
وی گفت: ثبات در بازار ارز و تأثیر نگرفتن این بازار از تحریم‌های اخیر نشان می‌دهد مردم ما به این تحریم‌ها اهمیت و وقعی نمی‌نهند، زیرا مردم هم متوجه شدند که امریکایی‌ها هر کاری توانستند کردند و این حربه دیگر فایده‌ای ندارد، زیرا عکس العمل مردم ما از این پس هم اینگونه خواهد بود.
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تخلف و تعطیلی یکی از صرافی‌های تحت نظر بانک مرکزی در سامانه نیما پس از دریافت 300 میلیارد تومان وجه ریالی برای تأمین ارز نیمایی افزود: درباره جزئیات این موضوع اطلاع ندارم.
اخیراً مسئول یکی از صرافی‌های مجاز بانک مرکزی در سامانه نیما، پس از آن که فعالان اقتصادی برای دریافت ارز نیمایی، معادل ریالی 300 میلیارد تومان را به حساب این صرافی واریز کردند متواری شده و صرافی خود را تعطیل کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد