فولاد و آهن

پیش بینی متوسط قیمت ۸۰ دلار برای سنگ آهن در سال ۲۰۱۹/ بهای سنگ آهن تا ماه آینده بالای ۱۰۰ دلار باقی خواهد ماند

پیش بینی متوسط قیمت ۸۰ دلار برای سنگ آهن در سال ۲۰۱۹/ بهای سنگ آهن تا ماه آینده بالای ۱۰۰ دلار باقی خواهد ماند
پایگاه خبری معدن نیوز - کاهش ذخایر سنگ آهن در بنادر چین ادامه دارد و همین امر موجب افزایش قیمت ها شده و اگرچه تولید کنسانتره داخل چین افزایش داشته ولی کمک زیادی به قیمت های سنگ آهن در چین نکرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، با کاهش تولید و صادرات سنگ آهن توسط استرالیا نیز پیش بینی سنگ آهن در سال 2019 به متوسط 80 دلار افزایش یافته است و فعالان بازار انتظار دارند قیمت های سنگ آهن عیار 62 تا ماه بعد در بالای عدد 100 دلار باقی بماند.

فولادسازان تانگشان از اول آگوست 50 درصد کاهش تولید فولاد و گندله خواهند داشت که انتظار می رود افزایش تقاضای گندله و سنگ آهن لامپ و نیز بهبود قیمت فولاد را در چین به همراه داشته باشد.

در حالیکه مصرف فولاد در هند در ماه های آوریل تا می، 6.5 درصد افزایش داشته اما هندی ها انتظار دارند نیمه دوم سال و بعد از پدیده مانسون و بادهای موسمی، مصرف فولاد در هند مجددا افزایش یابد.

برخی پیش بینی ها حاکی از تبدیل شدن هند در سال 2020 به یک واردکننده خالص سنگ آهن و توقف صادرات سنگ آهن و گندله از هند می باشد چراکه برنامه های افزایش تولید فولاد در هند به طور جدی دنبال می شود.

اگرچه هند 10 درصد عوارض واردات برای محصولات طویل و 12.5 درصد عوارض برای واردات محصولات تخت اعمال کرده است ولی ژاپن و کره از این قاعده معاف می‌باشند و یک محموله ورق گرم HRC به بهای 530 دلار CFR از ژاپن تحویل مومبای هند فروخته شده است.

 بهای قراضه وارداتی ترکیه با 7 دلار افزایش به 294.5 دلار رسیده است.

قیمت اسلب CIS با توجه به افزایش عرضه برزیل 410 تا 415 دلار فوب پیشنهاد می شود و احتمالا افزایش عرضه اسلب تا ماه نوامبر ادامه داشته باشد.

با افزایش تحرکات خرید، بهای بلیت CIS با 4 دلار افزایش 422 دلار فوب ارزیابی شده و پیشنهادات اوکراین و روسیه بین 420 تا 425 دلار فوب شنیده می شود. 

 ترکیه نیز بیلت صادراتی را 435 دلار پیشنهاد می‌دهد در حالیکه برزیل بیلت صادراتی را 405 تا 410 دلار پیشنهاد می کند.

 مالزی محموله بیلت خود را 455 تا 460 دلار CFR شرق آسیا فروخته است. ویتنام هم بیلت را 460 دلار CFR جنوب شرق آسیا پیشنهاد می دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد