رویدادها و گزارش های ویژه

معدن نیوز ارائه می دهد؛

معرفی کتاب "راهنمای مدیریت ریسک در معادن"

معرفی کتاب "راهنمای مدیریت ریسک در معادن"
پایگاه خبری معدن نیوز در نظر دارد از این پس کتاب های منتشر شده حوزه معدن را جهت استفاده خوانندگان و علاقمندان مطالعه ارائه نماید. در بخش ششم از سری برنامه های معرفی کتاب، به معرفی کتاب "راهنمای مدیریت ریسک در معادن" خواهیم پرداخت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کار و فعالیت در محیط‌ های معدنی عملی مخاطره آمیز است و مستلزم اعمال مدیریت موثر ریسک با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی و فنی روز است.

اغلب سازمان‌هایی که درصدد انجام مطالعات ریسک در معادن برمی‌آیند، کمبود منابع و کتب راهنما و مرجع در حوزه معدنکاری را لمس می‌کنند و در نتیجه به سایر رشته‌های مهندسی مراجعه می‌کنند.

در نهایت، هزینه و زمان انجام مطالعات اغلب از مقادیر پیش‌بینی فراتر می‌رود و نتایج حاصله هم عموما رضایت‌بخش نیست.

کتاب «راهنمای مدیریت ریسک در معادن» ترجمه نعمت‌اله سلیم‌پور در سال 1395 در 160 صفحه به چاپ رسیده است.

پیشرفت‌های فناوری و سیستم‌های مدیریتی، قابلیت کارشناسان در تدقیق استانداردهای بهره‌برداری کارآ و ایمن از سیستم مدیریت و تجهیزات را به طور فزاینده‌ای فراهم کرده است.

تجهیزات مناسب، نیروهای کارآزموده و سیستم مدیریتی به جا در محیطی سالم تداعی‌کننده یک کارگاه ایده‌آل است. اما خطرات ذاتی موجود در فناوری و محیط‌ های معدنی ایجاب می‌کند که فرآیندی برای کاهش خطرات به حد مطلوب پیاده‌سازی شود تا در عین حال نیازهای تولیدی و محیط کسب و کار نیز تامین شود.

ساختار این فرآیند باید حاوی روش‌های شناسایی، ارزیابی و کنترل ریسک‌های مربوط باشد.

این کتاب حاوی اطلاعاتی است که به مدیران و کارشناسان معادن و صنایع مرتبط در فرآیند کاهش و مدیریت ریسک کمک می‌کند و شامل 7 فصل است که ناشر آن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا-قربنوح است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد