گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

معدن زیرساخت صنعت است/ راه اندازی سامانه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار یک اقدام راهبری، تسهیل گری و سیاست گذاری از سوی وزارت صمت بود

معدن زیرساخت صنعت است/ راه اندازی سامانه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار یک اقدام راهبری، تسهیل گری و سیاست گذاری از سوی وزارت صمت بود
پایگاه خبری معدن نیوز -برات قبادیان گفت: چنانچه اصل صنعت، معدن و تجارت را صد در نظر بگیریم یک سوم آن مربوط به معدن است و ضمن آنکه معدن زیرساخت صنعت نیز محسوب می شود و اگر معدن نباشد قطعا صنعتی نیز نخواهد بود.
  بزرگنمايي:

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز افزود: در سال های اخیر تحولات اساسی در زمینه معدن و صنایع معدنی به ویژه مباحث مربوط به فرآوری اتفاق افتاده است.
قبادیان گفت: یکی از مباحث مهم دیگر برآورده کردن نیازهای معدنی و صنایع معدنی موجود در کشور است که می طلبد نگاهمان به داخل باشد. موضوع مهم دیگر نگاه به آینده است که شرایط آن با حال حاضر قطعا متفاوت خواهد بود.
وی ادامه داد: در همین رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار را که یک طرح ملی، زیرساختی و زیربنایی است مطرح کرده تا بتواند از تمامی توانمندی هایی که در داخل دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در زمینه معدن و صنایع معدنی وجود دارد استفاده و بهره برداری شود.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: سامانه این طرح نیز تحت عنوان تاپ راه اندازی شده و تمامی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری در آن ثبت نام کرده و به دنبال تبیین و برطرف کردن نیازهای علمی و فناورانه خود هستند. از سوی دیگر افراد و شرکت هایی که قادر به برطرف کردن این نیازها هستند مانند اساتید، دانشجویان و نخبگان ورود پیدا کرده و ثبت نام می کنند.
در واقع این یک اقدام راهبری، تسهیل گری و سیاست گذاری است که وزارت خانه آنرا بر عهده گرفته و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت به خوبی از عهده آن بر آمده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد