رویدادها و گزارش های ویژه

هشتم آبان ماه صورت می گیرد؛

برگزاری همایش رونق تولید با احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک با حضور وزیر صمت

برگزاری همایش رونق تولید با احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک با حضور وزیر صمت
پایگاه خبری معدن نیوز - همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ۸ مرداد امسال برگزار می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، همایش رونق تولید احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.

در این همایش، مسئولان بخش دولتی، بهره برداران، دانشگاه ها، نظام های مهندسی، تشکل های معدنی، خانه های معدن استان ها، اتاق های بازرگانی استان ها، بانک ها و محیط زیست حضور خواهند یافت.

طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در سال 96 با امضای 2 تفاهم نامه 4 جانبه و به صورت مجزا میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، خانه معدن، شرکت میدکو، گل گهر و انجمن سنگ آهن ایران کار خود را آغاز کرد.

از اهداف طرح مذکور، ایجاد مشارکت با بخش خصوصی، افزایش سطح اشتغال پایدار و ثروت آفرینی، افزایش تولیدات معدنی و رونق تولید، استفاده بهینه از تمامی منابع و امکانات، رشد زیست بوم کارآفرینی و حمایت از استارتاپ های معدنی و آمارگیری به روز از معادن کشور است.

در فاز نخست طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، 5 استان کشور به عنوان پایلوت، انتخاب و عملیات اجرایی آن شروع شد. به دلیل موفقیت طرح و استقبال زیاد گروه های هدف، این به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی در دولت تصویب شد. با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال 98، مسئولیت اجرایی طرح یاد شده، در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی به ایمیدرو و سپس از سوی ایمیدرو به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار شد.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نمایندگی از ایمیدرو برای اجرای طرح، فعالیت خود را در 4 حوزه شامل بسیج کمک های دولت برای راه اندازی طرح، شناسایی سرمایه گذاران، شناسایی سرمایه پذیران و نیز همکاری انجمن ها و تشکل ها متمرکز کرد.

همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، در سالن همایش های هتل ارم برگزار می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد