فولاد و آهن

سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن خبرداد :

۲۳ میلیون تن ظرفیت رسیدن به خودکفایی تولید فولاد

۲۳ میلیون تن ظرفیت رسیدن به خودکفایی تولید فولاد
خبرگزاری تخصصی معدن- سمیعی نژاد از مرز خودکفایی ۲۳ میلیون تنی ظرفیت سازی شده در تولید فولاد خبرداد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- سمیعی نژاد از مرز خودکفایی 23 میلیون تنی ظرفیت سازی شده در تولید فولاد خبرداد.
به گزارش معدن نیوز ؛ محمد مسعود سمیعی نژاد سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در یک نشست مشترک با رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره خودکفایی در تولید فولاد گفت: مرز خودکفایی در این بخش با ظرفیت سازی 23 میلیون تن تعیین شده است که از این مقدار به 20 میلیون تن آن دستیابی پیدا کرده ایم و با ورود 3 میلیون تن دیگر به مدار تولید فولاد مذاب جشن خودکفایی در تولید فولاد را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: در حال حاضر 130 میلیون تن جواز تولید فولاد گزارش شده که براساس برنامه پنجم توسعه ما فقط 42 میلیون تن آن را به اجرا خواهیم رساند که از این مقدار 12 میلیون تن توسط توسط بخش خصوصی به اجرا در می آید.
سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران خاطرنشان ساخت: پارسال 13 میلیون تن سنگ آهن صادر شد که از این میزان 3 میلیون تن کنسانتره و10 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده متعلق به بخش خصوصی بود.
سمیعی نژاد در خصوص روند عملیات اجرایی 8 طرح فولادی نیز گفت: این واحدها یا کارخانه ها بین 52 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال 4 واحد احیا به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به گلایه برخی تولید کنندگان فولاد از کمبود مواداولیه در بازاراظهارداشت: صنعت فولاد در برخی از محصولات با صنایع پایین دستی توازن ندارد و در این میان کارخانه های واسطه ای مانند فولاد غرب آسیا باید مواد اولیه خود را وارد کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد