اقتصاد و صنعت

جهش قیمت نفت به ۶۳ دلار پس از توقیف نفتکش انگلیسی

جهش قیمت نفت به ۶۳ دلار پس از توقیف نفتکش انگلیسی
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت نفت در ساعات اولیه توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران به مرز ۶۳ دلار صعود کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت نفت برنت که عصر امروز روند کاهشی داشت و به 62 دلار رسیده بود، ساعتی پیش و پس از اعلام خبر توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران به مرز 63 دلار افزایش یافت.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه 28 تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

کشتی انگلیسی Stena Impero به‌خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت‌یاب خود را خاموش کرده و به‌خلاف رویه جاری، به‌جای حرکت در مسیر ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز، از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که احتمال ایجاد حادثه و تصادف با کشتی‌ها را بالا می‌برد.

این کشتی انگلیسی همچنین به هیچ‌کدام از تذکرات داده‌شده نیز توجهی نکرده است.

برخی منابع مطلع هم اعلام کردند: علاوه بر موارد ذکرشده، این کشتی با وارد کردن پسماند نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس به‌عنوان یک دریای بسته شده است و به‌دلیل تخلفات متعدد این شناور، سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف قانونی خود طی درخواستی از نیروی دریایی سپاه خواستار توقیف و هدایت این شناور به اسکله سازمان بنادر شد که این درخواست با حضور و اقدام بموقع شناورهای سپاه انجام گردید.

عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هم در گفت‌وگو با تسنیم از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حادثه‌آفرینی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو خبر داد و گفت: بنابراین گزارش‌ها، از نیروهای نظامی درخواست کردیم این نفتکش را به‌سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا بررسی‌های لازم انجام شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد