سنگ آهن و ذغال سنگ

سود ۳۱۴ ریالی گل گهر در فصل نخست از سال/ پیش بینی سود ۲۰۰ تومانی کگل تا پایان سال

سود ۳۱۴ ریالی گل گهر در فصل نخست از سال/ پیش بینی سود ۲۰۰ تومانی کگل تا پایان سال
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در دوره ۳ ماهه با فروش ۳۱۳۶۸ میلیارد ریالی، به ۱۳۹۷۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۳۱۴ ریال سود خالص دست یافته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عملکرد فصل بهار کگل چه در مبلغ فروش و چه در سود خالص (با یک انحراف جزئی) مشابه با عملکرد زمستان بوده است اما یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن هم رشد جدی سود ناخالص است. سود ناخالص کگل در زمستان 12248 میلیارد و در بهار 15068 میلیارد ریال بوده است.

حاشیه سود ناخالص شرکت در حالی در فصل زمستان 38.5 درصد بوده که این رقم برای بهار 48 درصد گزارش شده است. در واقع حاشیه سود ناخالص کگل نسبت به زمستان رشد جدی داشته است.

عدم رشد سود خالص به دلیل عدم شناسایی سود سرمایه‌گذاری هاست که معمولا در فصل دوم سال درآمد این بخش وضعیت بهتری پیدا می کند.

گل گهر در این دوره شاهد افزایش 82 درصدی درآمدهای عملیاتی و رسیدن آن به 31,368 میلیارد ریال بود. همچنین سود ناخالص شرکت رشد 60 درصدی داشت و به 15,068 میلیارد ریال رسید.

افزایش 61 درصدی سود عملیاتی و افزایش 49 درصدی سود خالص از دیگر دستاوردهای گل گهر در سه ماهه اول امسال است.

سود عملیاتی کگل به 13,970 میلیارد ریال و سود خالص به 11,308 میلیارد ریال رسیده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت هم از 50.3 درصد به 44.54 درصد کاهش یافت و حاشیه سود خالص از 44.09 درصد به 36.05 درصد کاهش یافته است.

گل گهر افزایش 10 درصدی دارائی ها و کاهش 18 درصدی بدهی ها را نیز مشاهده کرده است.

با توجه به موارد مطروحه و در نظر گرفتن افزایش ضریب در نرخ فروش گندله و کنسانتره، سود 200 تومانی برای کگل در دسترس خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد