معدن

۸۰ درصد معادن کشور کوچک هستند

۸۰ درصد معادن کشور کوچک هستند
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ۸۰ درصد معادن کشور را معادن کوچک تشکیل می‌دهند،گفت: امسال برنامه فعال سازی ۱۵۰ معدن کوچک را در کشور داریم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خداداد غریب پور با بیان اینکه پروژه آلومینیوم جنوب به تنهایی تامین کننده 40 درصد نیاز کشور خواهد بود اظهار کرد: این پروژه با 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری و حدود 2 هزار فرصت شغلی مستقیم است که ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن شمش آلومینیوم را دارد و امسال به ظرفیت کشور افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: پروژه آلومینیوم جنوب جزو پروژه‌هایی است که استان فارس را در تولید این فلز استراتژیک متحول خواهد کرد.
رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو با اشاره به افزایش 6 درصدی مصرف آلومینیوم در کشور در 2 سال گذشته تصریح کرد: از سرمایه گذاران استان دعوت می‌کنیم که در زمینه تولید پودر آلومینا که نیاز اصلی واحد‌های تولید آلومینیوم است، سرمایه گذاری کنند.
غریب پور اظهار کرد: آلومینیوم جنوب به تنهایی نیاز به 600 هزار تن پودر آلومینا دارد که باید از خارج از کشور وارد شود که این یک ظرفیت خوب برای سرمایه گذاری است.
وی، با اشاره به وجود سه و نیم میلیارد دلار پروژه نیمه تمام در حوزه صنایع معدنی در کشور افزود: یکی از سیاست‌های ایمیدرو اتمام سریع این پروژه است که از جمله می‌توان به آلومینیوم جنوب اشاره کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: پروژه آلومینیوم جنوب ظرف پنج ماه گذشته 262 میلیارد تومان اعتبار گرفته که روز گذشته و به دنبال سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به فارس، بنا شد کنسرسیوم بانکی یک هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این پروژه قرار دهد.
غریب پور، با اشاره به سفر ماه گذشته خود به استان فارس نیز گفت: یکی از دستاورد‌های این سفر تشکیل کمیته مشترک بین ایمیدرو و استانداری فارس بود که به دنبال آن 9 هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی در استان فارس به این سازمان تحویل داده شد.
وی افزود: درخواست ما این است که هرچه پهنه در استان است در اختیار ایمیدرو قرار گیرد و ما نیز از واگذاری این پهنه‌ها به بخش خصوصی به طور کامل حمایت می‌کنیم و اولویت ما نیز واگذاری به بخش خصوصی فارس است.
رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: ما آمادگی ایمیدرو برای اجرای 100 درصد پهنه‌های اکتشافی استان را اعلام می‌کنیم و امسال هیچ محدودیت منابع مالی و انسانی برای اجرای این کار بزرگ در ایمیدرو وجود ندارد چرا که یکی از محور‌های اعلامی در سال رونق تولید اکتشاف است.
غریب پور افزود: از سرمایه گذاران بخش خصوصی فارس دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود کرده و در عرصه سنگ هماتیت به ویژه در شمال استان اقدام به سرمایه گذاری کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: سیاست دولت و وزارت صمت در حوزه معدن امسال انجام 300 هزار کیلومتر مربع اکتشاف است.
غریب پور اضافه کرد: از پهنای یک میلیون و600 هزار کیلومتر مربعی کشور 600 هزار کیلومتر قابل اکتشاف است که تاکنون 270 هزار کیلومتر آن توسط ایمیدرو اکتشاف شده و امسال 300 هزار کیلومتر مربع به این ظرفیت افزوده خواهد شد.
وی، با اشاره به اینکه 80 درصد معادن کشور را معادن کوچک تشکیل می‌دهند افزود: امسال برنامه فعال سازی 150 معدن کوچک را در کشور داریم که در استان فارس نیز هرچه معدن کوچک معرفی شود ظرفیت لازم برای فعال سازی آن وجود دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد