اخبار استان ها

وزیر صمت؛

به زودی شاهد افتتاح واحد تولید اسید مس سرچشمه خواهیم بود

به زودی شاهد افتتاح واحد تولید اسید مس سرچشمه خواهیم بود
پایگاه خبری معدن نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت معادن و استخراج مواد معدنی، هیچ منافاتی با رعایت مبانی و الزام های زیست محیطی و منابع طبیعی ندارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران در چالوس با بیان این مطلب اظهار داشت: همان گونه که رعایت مسائل زیست محیطی اهمیت دارد و وظیفه همگان است، رونق تولید هم یک وظیفه ملی و برای کشور دارای اهمیت فراوانی است و توسعه و حفظ آن باید از طرف همه مردم و دستگاه ها جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در کشورهای دارای مناطق مشابه مازندران، توسعه معادن با جدیت در حال پیگیری است، تصریح کرد: در این مناطق، برخی الزام های قانونی، مانع افزایش بهره برداری از منابع معدنی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به توسعه فناوری ها و علوم مرتبط، امروز مانعی برای گسترش معادن و صنایع در سطح دنیا وجود ندارد.

رحمانی بیان داشت: با توجه به بازدید انجام گرفته از برخی معادن و واحد های صنعتی شهرستان های چالوس، نوشهر و مرزن آباد و بخش های تابعه، برای تسهیل در امور معادن، پیگیری های لازم با جدیت انجام خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه معادن استان مازندران، اقدامات مطلوبی انجام گرفته و مطالعات گسترده ای داشته ایم که برای آینده استان اهمیت بالایی دارد و با الزام هایی که خود مسئول اجرای آنها هستیم، در موضوعات زیست محیطی نیز با مشکل مواجه نخواهیم شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نمی توانیم توسعه معادن را متوقف کنیم و همچنین نمی توانیم شرایط را برای برداشت های غیر قانونی مهیا کنیم.

وی ادامه داد: از مسئولان استانی درخواست می کنیم در زمینه مبانی زیست محیطی پیشقدم شوند و با فراهم کردن شرایط قانونی و حفظ الزام ها، امکان بهره برداری و توسعه معادن را بیش از پیش فراهم کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به زودی شاهد افتتاح واحد تولید اسید مس در سرچشمه با سرمایه‌گذاری بیش از 100 ها میلیارد تومان خواهیم بود.

وی افزود: این اقدام، نشان می دهد بخش صنعت و معدن نسبت به رعایت الزامات زیست محیطی، حساس تر است و در این زمینه، پیش روی سایر بخش های کشور است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد