فولاد و آهن

مدیر پژوهش فناوری و بومی سازی شرکت ذوب آهن اصفهان؛

تولید ریل در ذوب آهــن اصفهان به صــورت سفارشــی انجام می شــود/ اولین محموله قرارداد ۱۵ هزار تنی به زودی به شرکت زیرســاخت تحویل داده می شود

تولید ریل در ذوب آهــن اصفهان به صــورت سفارشــی انجام می شــود/ اولین محموله قرارداد ۱۵ هزار تنی به زودی به شرکت زیرســاخت تحویل داده می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر پژوهش فناوری و بومی سازی شرکت حضور ذوب آهــن اصفهان گفت: در حال حاضر از جمله اولویت های شــرکت ذوب آهن اصفهان تزریق پودر زغال به کوره بلند، تولید انواع متنوع ریل و بهینه سازی مصرف آب می باشد.
  بزرگنمايي:

وی با اشــاره به اینکه 75 درصد فولاد دنیا به روش کــوره بلند انجام می شــود، افزود: ایــن صنعت با فناوری هــای روز دنیا حرکت می کنــد، از این رو شــرکت ذوب آهن اصفهان نیز در همین مسیر گام برداشته اســت، برای نمونه طبق برنامه‌ریزی های انجام شــده اجرای پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند و تولید انــواع ریل مورد نیاز کشــور کاهش برداشت آب از زاینده رود طبق برنامه ریزی ها این شرکت در حال انجام است و از سال 1400 برداشت از آب زاینده رود به کمتریــن مقدار ممکن خواهد رسید.

شــیرین پرور با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصــرف آب شــرکت ذوب آهن مطابق نورم جهانی است، افزود: این شــرکت با سیستم تصفیه پساب و بازچرخانی آب، نیاز خود را تامین می کند، همچنین بــا در اختیار داشــتن بزرگترین جنگل مصنوعی خاورمیانه که شامل 16500 هکتار فضای ســبز هســت که در جذب آلاینده های منطقه و بیابان زدایی تاثیرگذار است. همچنین تزریق پودر زغال به کوره بلند سبب کاهش مصرف کک شده و افزایش بهروری و کاهش هزینــه را بدنبال خواهد داشت.

وی با تاکیــد بر اینکــه در بخش تولیــد نیز طبق اســتاندارهای جهانی عمــل می کننــد، تصریح کرد: تولیــد UIC60 دارای قابلیت صــادرات به اروپا را نیــز دارد، در واقــع این ریل امکان اســتفاده بــرای قطارهــای بــا ســرعت 350 کیلومتــر را دارا می باشد.

مدیر پژوهش فناوری و بومی ســازی با بیان اینکه کیفیــت ریل ایــران قابلیــت رقابت بــا تولیدات اروپا را دارد، یــادآور شــد: تولید ریل در شــرکت ذوب آهــن اصفهان به صــورت سفارشــی انجام می شــود. در حال حاضر نیــز قــرارداد 15 هزار تنی با شــرکت زیرســاخت و توســعه برای خط ریلی میانــه ـ مراغه داریــم و بــه زودی نیز اولین محموله به شرکت زیرســاخت تحویل داده خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد