سرب و روی

کسری ۱۲۳ هزار تنی روی و ۴۲ هزار تنی سرب در بازارهای جهانی طی۵ ماهه اول ۲۰۱۹

کسری ۱۲۳ هزار تنی روی و ۴۲ هزار تنی سرب در بازارهای جهانی طی۵ ماهه اول ۲۰۱۹
پایگاه خبری معدن نیوز - بازار جهانی روی طی ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی با کمبود ۱۲۳ هزار تنی و بازار سرب با کسری ۴۲ هزار مواجه شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، به نقل از وب سایت MetalMiner، از ابتدای ژانویه تا پایان مه 2019 میلادی، بازار جهانی روی شاهد کمبود عرضه 123هزار تنی بود. این در حالی است که میزان تولید این ماده معدنی طی مدت یاد شده با 1.4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به 5 میلیون و 270هزار تن افزایش یافت.

علت افزایش تولید طی مدت مذکور رشد تولید روی در معادن استرالیا و همچنین در نامبیا، آفریقای جنوبی و سوئد اعلام شده است. در حالی که طی 5 ماهه نخست سال جاری میلادی، تولید این ماده معدنی در معادن چین، هند، پرو، ترکیه و آمریکا با کاهش مواجه شده است.

تولید فلز روی تصفیه شده نیز از 5 میلیون و 450هزار تن در 5 ماهه نخست سال 2018 میلادی به 5 میلیون و 390هزار تن در مدت مشابه سال جاری میلادی کاهش یافت.

همچنین طی مدت یادشده، مصرف این فلز 0.6 درصد افت کرد که ناشی از کاهش مصرف در چین است. این در حالی است که مصرف در اتحادیه اروپا، برزیل، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا با رشد همراه بوده است.

کسری بازار جهانی سرب نیز طی 5 ماهه نخست سال 2019 میلادی به 42 هزار تن رسید. همچنین تولید معادن سرب جهان به یک میلیون و 940هزار تن رسید. میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته میلادی یک میلیون و 910هزار تن بوده است.کانادا، هند، مکزیک، پرو و سوئد با افزایش همراه بودند در حالی که روند تولید در استرالیا و چین کاهشی بوده است.

همچنین میزان تولید سرب در 5 ماهه نخست سال جاری میلادی به 4 میلیون و 830 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 2.6 درصد رشد نشان می دهد.

در مدت یاد شده ، مصرف این ماده معدنی نیز با 2.8 درصد رشد به 4 میلیون و 880 هزار تن افزایش یافت که ناشی از رشد مصرف در چین، هند و تایوان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد