رویدادها و گزارش های ویژه

معدن نیوز ارائه می دهد؛

معرفی کتاب "آموزش HSE کاربردی (ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست)"

معرفی کتاب "آموزش HSE کاربردی (ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست)"
پایگاه خبری معدن نیوز در نظر دارد از این پس کتاب های منتشر شده حوزه معدن را جهت استفاده خوانندگان و علاقمندان مطالعه ارائه نماید. در بخش هفتم از سری برنامه های معرفی کتاب، به معرفی کتاب "آموزش HSE کاربردی (ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست)" خواهیم پرداخت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، هرچند دولت‌ها در سیاست‌های توسعه صنعت و صنعتی شدن در جهت رفاه ملت خود نقش اساسی دارند، ولی در بسیاری از کشورهای پیشرفته برنامه‌ریزی‌ ها و روند پویای توسعه صنعتی همگام با توسعه پایدار و توجه مضاعف به حفاظت از محیط زیست و بهداشت و سلامت انسان‌ها است زیرا همواره رفاه جوامع بشری و انسان به عنوان محور اساسی توسعه پایدار مدنظر است.

از این رو حفظ ارزش‌های محیط زیست و برنامه‌ریزی به منظور کاهش مخاطرات شغلی در تصمیم ‌ گیری‌ های سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی اعم از تجاری و صنعتی نقش عمده‌ای دارد.

گرچه رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی هر ملتی حق طبیعی و اساسی است ولی نباید ناقض حق دیگران و آیندگان و نسل‌های بعدی باشد و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی و اکولوژیکی مشکلات بی شماری را برای کشور از جمله صنعت پدید می‌ آورد.

امروزه نیروی انسانی سالم و محیطی پاک، در پیشرفت همه جانبه‌ کشور و جامعه امکان‌پذیر است. سازمان‌های بزرگ و پیشرفته سعی می کنند از نیروی فعال انسانی جهت حفظ منابع زیست محیطی بکوشند. یکی از راه‌های شکوفایی اقتصادی و صنعتی، استقرار سیستمی است که بتوان به وسیله‌ آن به این مهم دست پیدا کرد و این سیستم، سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست است.

در کتاب آموزش HSE کاربردی (ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست) تلاش می‌ شود با ارائه دستورالعمل‌ها، قوانین و انجام آموزش تا حد ممکن از وقوع حوادث، بیماری‌ های شغلی و تخریب محیط زیست جلوگیری شود.

این کتاب به تالیف محمدجواد زمانی و چاپ سال 96 است که کتابی کاربردی در ارتباط با ایمنی، بهداشت و محیط زیست در محیط کار و کارگاه‌هاست که در 306 صفحه و مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی کار و ایمنی HSE نوشته شده است که توسط نشر پندار قلم به چاپ رسیده است.

ایمنی یعنی محافظت شخصی از خطرات و حوادث احتمالی و ایجاد شرایط لازم برای سالم بودن محیط کار. برا ی جلوگیری از حوادث ناشی از کار به یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی نیاز ا ست. زیرا عدم وجود یک سیستم مدیربت ایمنی و بهداشت شغلی اصلی‌ ترین عامل بروز حوادث در صنعت است. در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که یکی از عوامل پیشرفت روز افزون اقتصاد کشور است نیاز شدید به یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی حس می‌ شود، تا در این صنعت از بروز حوادث و رویدادهای اتفاقی که منجر به فوت و نقص عضو و بیمار ی برا ی انسان می‌ شود جلوگیری شود.

در تهیه و تدوین کتاب آموزش HSE کاربرد ی (ایمنی، بهداشت حرفه‌ا ی و محیط زیست) سعی شده مطالب کاربردی مرتبط با بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست استفاده شود؛ چرا که استفاده از مطالب جدید، آموزش مداوم و هدفمند، عامل بسیار مفیدی برای نمادینه کردن فرهنگ HSE در یک جامعه یا سازمان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد