آلومینیوم و مس

وزیر صمت در سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی:

۶۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در توسعه مس سونگون در حال اجرا است

۶۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در توسعه مس سونگون در حال اجرا است
پایگاه خبری معدن نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی در طرح توسعه مس سونگون در حال اجراست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت همراه با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شناسایی 3 میلیارد تن ذخایر مس در منطقه سونگون،‌ سرمایه‌گذاری حدود 600 میلیون یورویی از محل منابع داخلی و فایناس خارجی برای طرح توسعه مس سونگون در حال اجراست.

وی ادامه داد: با هدف توسعه صنایع پایین دستی، شهرک صنعتی مس در ورزقان نیز کلنگ زنی شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: در این سفر، 97 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 11 هزار میلیارد ریال و زمینه اشتغال برای 2 هزارنفر به بهره برداری رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: افتتاح طرح های ذوب مس سونگون و آلومینای سراب، از مطالبات مردم منطقه است که برای تسریع در تکمیل این طرح ها، امور مربوطه را با جدیت دنبال می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه زیر ساخت های مختلف آلومینای سراب آماده شده است، تصریح کرد: با راه اندازی کارخانه آلومینای سراب، وابستگی کشور به ماده آلومینا قطع شده و برای 5 هزار نفر نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح، محصولات جانبی دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توان به طرح فناوری سیستم خشک برای به حداقل رساندن مصرف آب و حفظ محیط زیست اشاره کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد