اخبار استان ها

کشف محدوده های معدنی امید بخش با بهره بردن از ژئو فیزیک هوایی/ افزایش صدور پروانه های فلزی در کردستان

کشف محدوده های معدنی امید بخش با بهره بردن از ژئو فیزیک هوایی/ افزایش صدور پروانه های فلزی در کردستان
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: پس از واگذاری پهنه های اکتشافی به سازمان های توسعه ای (سازمان زمین شناسی کشور و سازمان ایمیدرو) جهت اکتشافات سیستماتیک و استفاده از فناوری های نوین اکتشافی پهنه سقز به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار و پس از انجام پرواز ژئو فیزیک هوایی در سال ۹۷ به کیلومتراژ ۱۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خطی در ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت ۷ محدوده امید بخش معدنی طلا و سنگ آهن کشف و در حال انجام اکتشافات تکمیلی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی مرادی افزود: امید است با اکتشاف در این محدوده ها، ذخایر طلا و سنگ آهن به ذخایر کشور افزوده شود.

مرادی تصریح کرد: پهنه بیجار به ایمیدرو واگذار شد و پس از اکتشافات 6 محدوده امید بخش پلی متال معرفی و در حال اکتشافات تکمیلی است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: پهنه قروه به ایمیدرو واگذار و پس از پرواز ژئو فیزیک هوایی در سال 97 مقرر گردیده تا پایان شهریور 98 محدوده های امید بخش طلا و سنگ آهن معرفی گردد.

مرادی یادآور شد: پهنه دیواندره به مساحت 4 هزار و 100 کیلومتر جهت پرواز ژئو فیزیک هوایی به سازمان زمین شناسی کشور مطالعه و اکتشاف صورت خواهد گرفت و پس از اخذ مجوز پرواز به زودی مطالعات آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: در چهار پهنه اکتشافی مذکور 12هزار و 500 کیلومتر مربع از مساحت، امسال تحت اکتشاف سیستماتیک قرار خواهد گرفت.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: اکتشافات دیگری هم در سایر مناطق استان صورت گرفته به طوری که در سال 98 و 97 پانزده فقره پروانه اکتشاف فلزی صادر شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد