فولاد و آهن

رئیس واحد بومی سازی فولاد مبارکه خبر داد؛

اضافه شدن ۵۲ شرکت به بانک اطلاعاتی تأمینکنندگان و سازندگان قطعات فولاد مبارکه

اضافه شدن ۵۲ شرکت به بانک اطلاعاتی تأمینکنندگان و سازندگان قطعات فولاد مبارکه
پایگاه خبری معدن نیوز - با استفاده از فرصت برپایی نخستین نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید»، ۵۲ شرکت دیگر به بانک اطلاعاتی تأمینکنندگان و سازندگان قطعات فولاد مبارکه اضافه شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مسیب فروغی، رئیس واحد بومی سازی فولاد مبارکه با اعلام این خبر، هدف از برپایی این نمایشگاه را کشف ظرفیت های داخل کشور به منظور رفع چالش های موجود در بومی سازی قطعات و تجهیزات اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در راهبردهای خود از بومی سازی قطعات و تجهیزات به سمت دستیابی به دانش فنی خطوط تولید زنجیرۀ فولاد در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: اگرچه در زنجیرۀ تأمین گستردۀ مواد مصرفی، قطعات و تجهیزات بومیسازیشدۀ شرکت فولاد مبارکه، 2800 تأمین کنندۀ خدمات وجود دارد، اما با رویکرد بومی سازی حداکثری در نمایشگاه مذکور، فرایند بومی سازی در فولاد مبارکه به سازندگان داخلی ارائه و اطلاعات آنها برای ایجاد ارتباط بازرگانی اخذ شد.

فروغی مهمترین بخش این نمایشگاه را نشست تخصصی تولیدکنندگان زنجیرۀ فولاد از قبیل فولاد خراسان، گل گهر، فولاد هرمزگان و... با محورهای اصلیِ «تشکیل بانک اطلاعاتی سازندگان داخلی جهت به اشتراک گذاری اطلاعات بومی سازی » و «سیاست گذاری جهت تجمیع درخواست ها به منظور ایجاد صرفۀ اقتصادی و سرمایه گذاری جهت ایجاد ظرفیت ساخت داخل» دانست.

وی خاطرنشان کرد: فرایند نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید با جمع آوری نیازهای حوزه های نه گانه، حضور در نمایشگاه، تشکیل نشست های تخصصی با حضور تولیدکنندگان زنجیرۀ فولاد، کشف پتانسیل های داخل کشور درخصوص نیازهای فولاد مبارکه در تمامی حوزه ها و ارزیابی پتانسیل ها و تخصیص کد بازرگانی آغاز شد و در ادامه نیازهای حوزه های مکانیک، تجهیزات سیالات، جرثقیل، برق، اتوماسیون، ابزار دقیق و تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات انتقال مواد، مواد اولیه و مصرفی، تحقیق و توسعه، تکنولوژی و نسوز جمعآوری شد.

رئیس واحد بومی سازی فولاد مبارکه تصریح کرد: در این نمایشگاه، توانمندی ها و ظرفیت های داخل کشور درخصوص تأمین نیازهای فولاد مبارکه در تمامی حوزه ها از قبیل ساخت قطعات مجموعۀ صنعتی، ریخته گری، نسوزها، تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق و هیدرولیک، بیرینگ ها و رولبیرینگ ها، ساخت قطعات احتراقی، اشعه X و گاما، دانسیته متر و سطح سنج، واگن برگردان، گیربکس ها و گاردان ها، سنسورها و آنالایزرها و... کشف و شناسایی و 5 شرکت به بانک 2 اطلاعاتی تأمین کنندگان و سازندگان قطعات فولاد مبارکه اضافه شد تا با استفاده از تجارب نهادینه شده در فولاد مبارکه و حمایت این شرکت، مسیر بومی سازی و بی نیازی حداکثری از واردات هموارتر شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد