صنایع معدنی

با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد؛

تامین مالی ۷۵۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از محل عرضه عمومی صکوک اجازه شرکت

تامین مالی ۷۵۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از محل عرضه عمومی صکوک اجازه شرکت
پایگاه خبری معدن نیوز- سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) را به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان صادر کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرکت های ملی صنایع مس ایران (سهامی عام) و معدنی و صنعتی گل گهر (سهامی عام) است که توسط نهاد واسط از شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می شود.

این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره بهای 21 درصد است که این اجاره بها هر 6 ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.

ناشر این اوراق شرکت واسط مالی آذر چهارم (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن در صورت دریافت مجوز انتشار، از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.

این اوراق فاقد ضامن بوده و برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام تحت تملک شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در شرکت های مجتمع فولاد خراسان (فخاس)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) و معدنی و صنعتی چادرملو(کچاد) توقیق شده است.

همچنین بازارگردانی و پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت های تامین سرمایه امین و نوین بوده و عامل فروش آن شرکت کارگزاری حافظ است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد