سنگ آهن و ذغال سنگ

دلار در مقابل یوان تقویت شد/ حاشیه سود فولادسازان چینی تحت فشار بیشتری قرار گرفت/ خریداران تمایلی به خرید محموله های سنگ آهن گران را ندارند

دلار در مقابل یوان تقویت شد/ حاشیه سود فولادسازان چینی تحت فشار بیشتری قرار گرفت/ خریداران تمایلی به خرید محموله های سنگ آهن گران را ندارند
معدن نیوز - کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن در کانال تلگرامی خود در رابطه با کاهش ارزش یوآن چین در برابر دلار آمریکا و تغییرات ایجاد شده در بورس کالای دالیان، بازار سنگ آهن، کنسانتره و گندله در هفته جاری را چنین تحلیل کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، یوان چین امروز به پایین ترین سطح در برابر دلار آمریکا در 11 سال اخیر سقوط کرد و دلار تقویت شد و هر 7 یوان چین درمقابل یک دلار آمریکا و در آستانه نرخ های 2008 قرار گرفت.

بورس کالای دالیان DCE تحت تاثیر افت نرخ ارز قرار گرفته و بهای هر تن سنگ آهن در معاملات فیوچرز برای تحویل در ماه ژانویه سال آینده با 3.75 درصد کاهش به 706 یوان در هر تن کاهش یافته است.

پیش بینی می شود، هزینه های بالای ارز، جذابیت خرید محموله های دریایی گرانتر با دلار آمریکا را کاهش دهد که این خود همچنان سبب تداوم فشار بر حاشیه سود فولادسازان می شود.

در مجموع تمایلات بازار با تشدید تنش تجاری میان آمریکا و چین و دور جدید اعمال تعرفه های 10 درصد بر روی 300 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین که از اول سپتامبر 2019 اعمال می شود، کاهشی شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد