اخبار استان ها

کارخانه سنگ آهن هماتیت بندرعباس راه اندازی می‌شود

کارخانه سنگ آهن هماتیت بندرعباس راه اندازی می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- کارخانه کاوش ایرانیان کنسانتره سنگ آهن هماتیتی روستای رضوان از توابع بخش فین بندرعباس یکی از طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری و صنعتی استان هرمزگان است که باتوجه به اعتبارات اختصاص یافته و پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان روز دوشنبه به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بازدید از این طرح گفت: محصول تولیدی شرکت پدیده کاوش ایرانیان کنستانتره آهن رضوان با ظرفیت سالانه 600 هزار تن خواهد بود.

خلیل قاسمی افزود: این طرح با سرمایه گذاری افزون بر هزار و 127 میلیارد ریال در بخش فین روستای رضوان بندرعباس درحال احداث است که با تکمیل آن برای 500 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

فرآوری و تولید یک میلیون تن کنسانتره آهن با عیار 60 و 65 درصد، تامین خوراک کارخانه‌های گندله سازی هرمزگان و تولید محصولات صادرات محور از شاخص‌های مهم کارخانه کنسانتره سنگ آهن هماتیتی معدن رضوان است.

سنگ آهن نوعی سنگ معدنی حاوی رگه‌های آهن است که با فرآیند ذوب و احیا، آهن آن جدا می شود.سنگ آهن یکی از فراوانترین عناصر فلزی موجود در زمین است که اکسید آن حدود 5 درصد از پوستهی زمین را شامل میشود.

کانیهای معدنی رایج سنگ آهن شامل هماتیت با 70 درصد آهن و مگنتیت با 72 درصد آهن است.میانگین عیار آن در یک کانی آهن حدود 60 تا 65 درصد است.

امروزه آهن و فولاد یکی از اساسی ترین پایههای فعالیتهای اقتصادی و صنعتی هر کشور را تشکیل میدهند و این به سبب نیاز مبرمی انسانها برای پیشبرد اهداف خود در زندگی است.

کرومیت، آهن و منگنز کانی‌های فلزی و سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگهای تزیینی و مصالح ساختمانی از کانیهای غیرفلزی از مهمترین مواد معدنی شناسایی شده در هرمزگان هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد