اقتصاد و صنعت

بهره برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸

بهره برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به بهره برداری از حدود ۴۰ پروژه بزرگ و مهم صنعت گاز در سال ۹۸، اعلام کرد: امسال بیش از ۸۳۰ کیلومتر خط لوله، ۲۵ واحد توربوکمپرسور در قالب ساخت و توسعه ۱۲ تاسیسات تقویت فشار گاز راه اندازی خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در تشریح مهم ترین طرح های توسعه ای صنعت گاز ایران در سال 98، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها در سال 98، ظرفیت انتقال و توزیع شبکه گاز کشور در فصل سرد به ویژه پیک مصرف، ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امسال بهره برداری از 830 کیلومتر خط لوله فشار قوی در برنامه این شرکت قرار دارد، تصریح کرد: براین اساس، در قالب اجرای 15 پروژه، خط لوله 56 اینچ قطعه دهگلان به میاندوآب در مسیر خط لوله نهم سراسری به طول 124 کیلومتر و بیدبلند به اهواز به طول 31 کیلومتر در مدار بهره برداری قرار می گیرند.

وی افزود: علاوه براین، براساس برنامه های تعریف شده، 3 خط لوله 36 اینچ زاهدان به دوراهی دشتک به طول 108 کیلومتر، کوهدشت به خرم آباد و دره عباس به ماهشهر در مجموع به طول 87 کیلومتر و خط لوله 30 تا 10 اینج دیگری در سایر مناطق کشور به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه امسال در کنار ساخت خطوط لوله، راه اندازی 5 تاسیسات جدید تقویت فشار و بهره برداری از واحدهای یدکی در 7 ایستگاه دیگر در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: در مجموع، سال 98، تعداد 25 دستگاه توربوکمپرسور در سطح شبکه گاز راه اندازی شده و یا خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه بهره برداری از 4 تاسیسات تقویت فشار گاز دیلم، بیدبلند، حسینیه، کوهدشت و واحد تکمیلی تاسیسات تقویت فشار گاز اهواز در مسیر خط لوله ششم سراسری، تاکید کرد: با بهره برداری از این ایستگاه ها و قطعه جدید خط لوله ششم، پایداری شبکه انتقال گاز در شمال غرب کشور افزایش می یابد.

تربتی با بیان اینکه امسال در مسیر اتصال خط لوله پنجم به ششم سراسری، راه اندازی دو واحد یدکی تاسیسات تقویت فشار گاز آب پخش و خورموج عملیاتی می شود، بیان کرد: در مسیر خط لوله هشتم سراسری گاز نیز راه اندازی دو تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان و خیرگو و واحد یدکی ایستگاه صفاشهر در برنامه توسعه صنعت گاز کشور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به راه اندازی سه واحد یدکی تاسیسات تقویت فشار گاز در مسیر خط لوله شمال و شمال شرق کشور، یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه ها، پایداری شبکه گاز در شهرهای شمال و شمال شرق کشور افزایش می یابد.

وی از ساخت و بهره برداری و توسعه شبکه مخابراتی در مسیر خط لوله ششم سراسری، خط لوله دوم یزد و مرحله اول مسیر خط لوله شمال و شمال شرق (ری به شاهرود) به عنوان مهم ترین پروژه های آماده بهره برداری در سال 98 یاد کرد و گفت: توسعه مرکز دیسپچینگ در 450 نقطه و مرکز جدید بهره برداری و 5 ایستگاه کنترل فشار گاز و... از دیگر برنامه های سال 98 شرکت ملی گاز ایران است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان اعلام کرد: با بهره برداری از طرح های جدید، پیش بینی می شود همسو با برنامه افزایش ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی، پایداری شبکه انتقال و توزیع گاز طبیعی در کشور افزایش یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد