سنگ آهن و ذغال سنگ

مدیرعامل چادرملو در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

چادرملو سرآمد همه شرکت ها در نهضت بومی سازی است

چادرملو سرآمد همه شرکت ها در نهضت بومی سازی است
پایگاه خبری معدن نیوز - نشست خبری مدیرعامل و مدیران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد این شرکت در تکمیل زنجیره تولید فولاد، طرح های آتی، برنامه های صادرات و اقدامات انجام شده در راستای نهضت بومی سازی قطعات صنعتی برگزار شد. اهم موضوعات مطرح شده از سوی محمود نوریان مدیرعامل شرکت چادرملو به شرح ذیل می باشد:
  بزرگنمايي:

محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی و چادرملو گفت: بزرگترین چالش پیش روی این شرکت را این موضوع دانست که حدود 15 سال است که در چادرملو کار می کند.

وی افزود: سعی کردیم در چادرملو بدون حواشی به کار اقتصادی بپردازیم خوشبختانه مشکل خاصی نداریم و برخی از چالش ها به دلیل تصمیماتی است که در سطح کشور گرفته می شود که البته برخی از این تصمیمات ناچارا به دلیل شرایط ایجاد می شود.

نوریان تصریح کرد: نه با تحریم و نه با تصمیمات مسئولین مشکلی نداریم و سعی داریم با تعامل این مشکلات را حل کنیم

وی یادآور شد: برنامه های ما انجام شده است و حتی درصدد توسعه مجموعه هستیم و قرار است که سهم فولاد خراسان را در پروژه سنگان خریداری کرده و آن را فاینانس کنیم. علاوه بر پرداخت هزینه های شرکت در پروژه آبرسانی خلیج فارس فعال هستیم و تمامی افزایش سرمایه را محقق کردیم و انشااله در سال آینده شاهد رسیدن آب به اردکان باشیم.

نوریان ادامه داد: با توجه به اینکه محصولات خود را در داخل می فروشیم با تصمیم اخیر معاونت معدنی مشکلی بر نخواهیم خورد. ما در سال گذشته مقداری صادرات شمش فولاد داشتیم و سنگ آهن دانه بندی نیز صادر کردیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پاسخ به سوال معدن نیوز در خصوص نهضت بومی سازی در این شرکت نیز گفت: خوشبختانه قبل از برگزاری نمایشگاه ساخت داخل ما این نهضت خاموش را در چادرملو در دستور کار داشتیم. بیش از 11 هزار قطعه در این مجموعه بومی سازی شده است. چادرملو سرآمد هم شرکت ها در این نهضت بوده است. هر قطعه ای که در داخل کشور قابل تامین باشد قطعا در داخل تامین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با چندین دانشگاه نیز مذاکراتی در این زمینه انجام شده است. به تازگی شرکتی به نام راشا با همکاری چاردملو، گل گهر، گهر زمین و توسعه معادن با همکاری دانشگاه قرار است اقداماتی در زمینه بومی سازی و ساخت داخل انجام شود.

مدیرعامل چادرملو در خصوص معدن استرالیا نیز به خبرنگاران گفت: در معدن استرالیا نیز شدیدا فعال هستیم. مجوزهای لازم نیز دریافت شده است. البته مجوزهای زیست محیطی باقی مانده است که در حال اخذ آن هستیم. در خصوص معدن استرالیا در فکور صنعت نیز جلسه داشتیم.

وی افزود: انشااله تا یک سال آینده برداشت عملیاتی معدن انجام خواهد شد. قرار بود فولاد هرمزگان هم جزو شرکای این پروژه باشد اما هنوز قطعی نشده است. سهام چادرملو، گل گهر و فکور صنعت در این پروژه یکسان است و ما کل سهام خود را به میزان 25 درصد در این پروژه پرداخت کردیم. مشاوران این پروژه هم انتخاب شده‌اند.

نوریان یادآور شد: سال گذشته شمش فولاد نیز صادر کردیم و  همچنان صادرات نیز  ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: در مکران مشاور طرح احداث فولاد انتخاب شده و قرار است 10 میلیون تن فولاد تولید گردد. امیدواریم که همزمان با راه اندازی معدن استرالیا این معدن نیز عملیاتی شود. پروژه نیروگاه خورشیدی خرید قطعاتش انجام شده است و زمین آن نیز تجهیز شده است. پیش بینی ما این است که تا پایان سال تجهیزات به دست ما برسد و اگر مشکلات ارزی نبود قطعا با سرعت بیشتری کار انجام می شد.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: شرکت چادرملو تا پیش از اجرایی شدن طرح احیای معادن کوچک، طرح را آغاز کرده و سنگ معادن کوچک سنگ آهن را خریداری می کند تا این معادن فعال بمانند. در حال حاضر تعدادی از معادن کوچک سنگ آهن در استان یزد نیز با این طرح چادرملو در مدار تولید و فعالیت باقی مانده اند. درباره گندله سازی دوم شرکت چادرملو نیز اقداماتی انجام شده و در حال اخذ مجوز هستیم.

مدیرعامل چادرملو گفت: آنومالی D19 نیز فعال شده و قرارداد ژئوفیزیک بسته شده و بعد از آن حفاری معدن و طراحی آن انجام می‌شود. امیدواریم بتوانیم آن را تا 1 سال آینده راه اندازی کنیم. آنومالیD19  را تمام شده تلقی می کنیم و نگرانی برای ذخیره معدن نداریم.

وی افزود: برای نیروگاه خورشیدی چادرملو نیز تامین اعتبار انجام شده و زمین این طرح نیز داخل نیروگاه است و تا آخر سال تجهیزات تامین خواهد شد. البته اگر به مشکلات ارزی برخورد نمی کردیم‌ تا اکنون انجام شده بود.

نوریان درباره افزایش سرمایه شرکت نیز گفت: یک مرحله افزایش سرمایه در سال گذشته نهایی شد و به زودی ثبت نهایی می شود. امیدواریم امسال نیز سرمایه شرکت از 44 هزار میلیارد ریال به 55 هزار و 500 میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران و مطالبات حل شده برسیم. در 4 ماهه امسال نیز چادرملو در زمینه تولید آهن اسفنجی رکورد زد.

در این نشست همچنین محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو گفت: میزان استخراج شرکت چادرملو در 3 ماهه نخست امسال، 22میلیون و 750 هزار تن استخراج داشتیم که 30درصد بودجه را پوشش داده است.

وی افزود: طرح احیای معادن کوچک با مدیریت ایمیدرو و هدایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، چادرملو در قالب قرارداد مشترک با ایمپاسکو و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و انتخاب یک بانک عامل (سپه) قرار است اجرایی و تامین منابع مالی انجام شود تا برای معادن کوچک سنگ آهن در قالب ارائه معرفی نامه به صندوق بیمه و ارائه ضمانت نامه برای آنها به صورت جداگانه اقدام کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد