آلومینیوم و مس

دولت برزیل واردات آلومینیوم بدون تعرفه مالیاتی را سهمیه بندی کرد

دولت برزیل واردات آلومینیوم بدون تعرفه مالیاتی را سهمیه بندی کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - دولت برزیل واردات آلومینیوم بدون تعرفه مالیاتی را سهمیه‌بندی کرد. دولت برزیل ۱۴۱۲۵۰ تن آلومینیوم را از پرداخت مالیات بر واردات معاف کرد.
  بزرگنمايي:

به‌گزارش معدن نیوز به‌نقل از هوشمندنیوز، مالیات بر واردات آلومینیوم برزیل 6 درصد می‌باشد. در شرایط کنونی تنها 141250 تن آلومینیوم معاف از مالیات بر واردات اعلام شده است و ممکن است برای نیمه نخست سال آینده نیز 141250 تن آلومینیوم دیگر نیز از مالیات بر واردات معاف شود لذا درنهایت مجموعاً 281500 تن آلومینیوم معاف از مالیات بر واردات خواهند شد.

سهمیه‌بندی قبلی صورت‌گرفته توسط دولت برزیل تا پایان ماه ژوئن به پایان رسید و پس از آن شرکت‌ها ملزم به پرداخت مالیات بر واردات شدند. بسیاری از شرکت‌ها در ماه جولای با مشکل واردات آلومینیوم روبرو شدند چراکه مجبور به پرداخت 6 درصد مالیات بر واردات شدند. ازطرفی افزایش احتمالی پرمیوم 1020P در داخل برزیل نگرانی‌های زیادی به‌همراه داشته است.

از سال 2015 تاکنون، برزیل صرفاً واردکننده آلومینیوم بوده چراکه با توجه به هزینه بالای انرژی شرکت‌های CBA و آلبراس (Albras)، تنها تولیدکنندگان آلومینیوم باقی ماندند. براساس اطلاعات سازمان آماری برزیل، در بازه زمانی جولای 2018 تا ژوئن 2019، برزیل 245 هزار تن آلومینیوم وارد نمود.

از آنجایی‌که شرکت آلبراس سعی دارد به ظرفیت کامل خود دست یابد، به‌نظر می‌رسد سهمیه‌بندی واردات آلومینیوم از خارج کاهش یابد.

با توجه به موانع ایجادشده برای واحد تصفیه آلومینای آلونورث در سال گذشته، شرکت آلبراس با ظرفیت تولید 460 هزار تن در سال، تولید خود را به 230 هزار تن کاهش داد. تحریم‌های اعمال‌شده علیه آلونورث در ماه می 2019 برداشته شد و از آن زمان تاکنون آلبراس سعی دارد تولید خود را افزایش داده و به همان 460 هزار تن برساند. در تاریخ 23 جولای سال جاری، شرکت هیدرو که سهامدار واحد ذوب آلبراس و آلونورث است اظهار داشت که آلونورث با 85-80 درصد از ظرفیت خود آلومینا تولید می‌کند. همچنین نورسک‌هیدرو نیز اعلام نموده که واحد آلبراس نیز به‌زودی به ظرفیت کامل خواهد رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد