اخبار استان ها

۳۲۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی به ۶۳ کشور جهان صادر شد

۳۲۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی به ۶۳ کشور جهان صادر شد
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۲۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی به وزن ۵۶۰ هزار تن از استان مرکزی به ۶۳ کشورجهان صادر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدرضا حاجی پور، ضمن اعلام این خبر افزود: ثبت و صدور اظهارنامه استان امسال هفت درصد رشد داشته که نشان دهنده بهبود روند صادرات استان است که در چهار ماهه ابتدایی سال جاری 327 میلیون دلار کالای غیرنفتی به وزن 560 هزار تن از استان مرکزی به 63 کشورجهان صادر شد.

وی درادامه افزود: عمده کالاهای صادرشده شامل فرآورده های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، پسته، آبمیوه ها، مواد شیمیایی، انواع شیشه ،مصنوعات ریخته گری، الیاف پلی استر، گوشت احشاء خوراکی، گل و گیاه بوده است.

حاجی پور خاطر نشان کرد: انتظار می رود در سایه برنامه های هدفمند و نظارت اصولی آمار صادرات استان در ایام باقی مانده از سال رشد بیشتری داشته باشد اما شاخص صادرات چهارماه امسال نیز مطلوب است.

رئیس سازمان صمت استان مرکزی از صادرکنندگان خواست که نسبت به بازگشت ارز صادراتی توجه ویژه ای داشته و دراین خصوص گفت: صادرکنندگان استان باید نسبت به بازگشت ارز صادراتی اهتمام جدی داشته باشند و این مهم باید با استمرار پیگیری ها و سیاست های تشویقی و مشارکتی محقق شود.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی باید در راستای تقویت صادرات و عرضه رقابتی کالاها باشد و از فرصت های پیش رو بهترین بهره در بهبود مناسبات تجارت برده شود. برگزاری نمایشگاه ها علاوه بر رونق اقتصادی و ورود و خروج هیات های تجاری منجر به تقویت نشاط و امید در جامعه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: نمایشگاه بین المللی سنگ محلات 16 تا 19 شهریورماه جاری در نیم ور محلات با حضور 400 شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود.

حاجی پور افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 10 هزار مترمربع برگزاری می شود و درحاشیه آن دوره های آموزشی فرآوری سنگ با حضور استادان خارجی دایر خواهد بود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: 26 شهریور ماه هیئت تجاری از استان مرکزی به کشور غنا اعزام می شود تا برای سرمایه گذاری ظرفیت های این کشور را مورد ارزیابی قرار دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد