بورس

ریزش سنگین بورس‌های جهانی

ریزش سنگین بورس‌های جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز- نگرانی از نتایج جنگ تجاری آمریکا و چین و ناآرامی‌های هنگ‌کنگ باعث ریزش شدید بورس‌های جهانی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدبانک "گلدمن ساکس" در گزارشی اعلام کرده است که فعالان بازارهای مالی نباید تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال‌ آینده آمریکا، انتظار حل و فصل مناقشه تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان را داشته باشند.

این گزارش در کنار اظهارات جدید ترامپ مبنی بر مصمم بودنش به گسترش تعرفه‌ها به دیگرکالاهای وارداتی چینی، امیدها به از سرگیری مذاکرات و حصول توافق را تا حد زیادی از بین برده است.

در بورس آمریکا، هر سه شاخص مهم بورس نیویورک ریزشی بودند؛ به گونه ای که شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" با سقوط 1.5 درصدی به 28 هزار و 896.44 واحد رسید. در انگلیس نیز شاخص "فوتسی 100" بورس لندن با ریزش 0.4 درصدی در سطح 7226.72 واحدی بسته شد.

دیگر مساله مهم تاثیرگذار بر روند بورس ها به ویژه در آسیا، تداوم ناآرامی‌های هنگ‌کنگ بود. اعتراضات در این کشور که ابتدا در مخالفت با لایحه استرداد مجرمین به چین آغاز شد دامنه وسیع‌تری پیدا کرده است و روز گذشته معترضان با ورود به فرودگاه بین‌المللی این کشور، باعث لغو کلیه پرواز ها شدند.

با توجه به اهمیت هنگ‌کنگ در نظام مالی و تجاری شرق آسیا، وقایع این کشور با واکنش منفی بورس‌های آسیایی مواجه شد تا جایی که شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با سقوط 1.3 درصدی در سطح 25 هزار و 503.52 واحدی بسته شد و شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو با ریزش 1.2 درصدی به 20 هزار و 440.51 واحد عقب نشست. شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین نیز 0.6 درصد پایین آمد و به 2799.22 واحد رسید.

روند نزولی شاخص ها به دیگر نقاط آسیا نیز کشیده شد. شاخص بورس سیدنی استرالیا 0.2 درصد و شاخص بورس سئول کره جنوبی 0.7 درصد ریزش کردند. در فیلیپین، اندونزی، نیوزلند و تایوان نیز شاخص های بورسی قرمزپوش بودند.

در معاملات بازار نفت، هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با کاهش هشت سنتی به 54.85 دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 9 سنت کاهش به 58.48 دلار رسیدند.ن نیوز،


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد