سنگ آهن و ذغال سنگ

پیش بینی روند صعودی سودآوری سنگ آهنی ها در ماه های آینده

پیش بینی روند صعودی سودآوری سنگ آهنی ها در ماه های آینده
پایگاه خبری معدن نیوز- افزایش قیمت سنگ آهن از اول مردادماه اعمال شده و در صورت عدم افزایش هزینه‌ها، شاهد افزایش میزان سودآوری شرکت های معدنی خواهیم بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، میزان فروش شرکت صنعتی و معدنی چادرملو (کچاد) به‌عنوان غول سنگ آهنی بازار سرمایه در 4 ماهه اول سال جاری با افزایش حدود 86 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 3200 میلیارد تومان رسید. همچنین سود ناخالص شرکت نیز در سه ماهه نخست سال جاری افزایش 2 برابری را تجربه کرده است.

هادی بشیراد رئیس بودجه و گزارشات شرکت معدنی و صنعتی شرکت چادرملو گفت: از ابتدای مردادماه سال جاری نرخ شمش فولاد خوزستان با روند افزایشی همراه بوده و بر همین اساس قیمت کنسانتره با 16 درصد و گندله با 23.5 درصد نرخ صعودی را تجربه کردند.

بشیراد ادامه داد: قیمت کنسانتره و گندله این شرکت همچنان براساس فروش شمش فولاد خوزستان تعیین می‌شود اما افزایش قیمت سنگ آهن از ابتدای مردادماه اعمال شده و هنوز تاثیر آن در سودآوری شرکت مشخص نیست.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب سودآوری چادرملو در سه ماهه اول سال جاری، افزود: در صورت عدم افزایش هزینه‌ها شاهد افزایش سودآوری شرکت در 3ماهه آینده سال خواهیم بود همچنین در صورت افزایش قیمت شمش فولاد نیز درآمد شرکت نیز افزایش می‌یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد