اخبار استان ها

واگذاری معادن رودخانه‎ای در استان یزد ممنوع شد

واگذاری معادن رودخانه‎ای در استان یزد ممنوع شد
پایگاه خبری معدن نیوز- شورای فنی استان یزد در سومین نشست خود که با موضوع سیلاب برگزار شد، با تایید نقش منفی زیست محیطی برداشت شن و ماسه و تخریب بستر رودخانه ‎ ها، واگذاری معادن رودخانه ‎ ای در استان را ممنوع کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، منطقه یزد، «محمدرضا بشیری» مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ‏ریزی استان یزد با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن گزارش سیلاب در شورای فنی استان، از شناسایی 130 نقطه بحرانی برای لایروبی رودخانه ‎ ها با اولویت مناطق مسکونی و دارای جمعیت بالا خبر داد.
وی افزود: بنا بر اعلام شرکت آب منطقه ‎ ای استان حدود 2100 کیلومتر رودخانه فصلی در استان نیازمند مطالعه و ساماندهی است.
وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای فنی استان مقرر شد که اقدامات لازم توسط شرکت آب منطقه ‎ ای با همکاری دستگاه ‎ های ذیربط جهت جلوگیری از تصرفات حاشیه رودخانه‏ها برای رفع این تصرفات و رفع خطرات ناشی از سیلاب، بعمل آید.
بشیری همچنین با اشاره به نقش منفی زیست محیطی برداشت شن و ماسه و تخریب بستر رودخانه ‎ ها، گفت: براساس مصوبه شورای فنی تاکید شد که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به هیچ وجه هیچ معدن رودخانه ‎ ای جدید واگذار نگردد و مجوزهای موجود نیز تمدید نشده و با معادن کوهی جایگزین شود.
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به گزارش شهرداری یزد در خصوص دفع روان آب شهر یزد، ادامه داد: از سال 92 طرح دفع روان آب در دستور کار شهرداری یزد بوده و مطالعات فاز صفر و یک آن انجام گرفته اما روند کار به دلیل هزینه ‎ های زیاد و کمبود بودجه متوقف شده است.
وی افزود: در این رابطه مقرر شد تا قبل از شهریورماه با شناسایی نقاط بحرانی که قبلا صورت گرفته، اقدامات لازم برای رفع این مشکل صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بستر مسیل رودخانه مرکزی شهر یزد برای جمع آوری روان آبهای اصلی سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد و اقدامات لازم در حین اجراست و 400 متر اولیه این رودخانه به اتمام رسیده است.
بشیری در پایان نیز افزود: در این نشست همچنین مقرر شد توسط شرکت آب منطقه ‎ ای با همکاری دفتر فنی استانداری، راه ‎ های قانونی آزادسازی مسیر رودخانه شهر یزد بررسی و نتیجه به دبیرخانه شورای فنی استان منعکس شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد