سنگ آهن و ذغال سنگ

کارنامه ۲۰ واحد تولیدی آهن اسفنجی تا پایان تیر منتشر شد؛ تولید بیش از ۹ میلیون تن آهن اسفنجی طی ۴ ماه

کارنامه ۲۰ واحد تولیدی آهن اسفنجی تا پایان تیر منتشر شد؛ تولید بیش از ۹ میلیون تن آهن اسفنجی طی ۴ ماه
پایگاه خبری معدن نیوز - بررسی ۲۰ واحد تولید کننده آهن اسفنجی در مدت چهار ماهه ابتدایی امسال نشان داد که در مجموع ۹ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۸۷ تن عملکرد تولید این واحدها بوده است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد ۱۲ درصدی را ثبت کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فعالیت شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در دوره مورد بررسی حاکی از آن است که فولاد سفید دشت (چهار محال و بختیاری) به عنوان یکی از طرح های استانی در چهار ماهه امسال با تولید 270 هزار و 96 تن آهن اسفنجی، نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 50 درصدی را نشان می دهد که بالاترین میزان رشد در بین واحد های مورد بررسی است.

فولاد میانه نیز به عنوان یکی دیگر از طرح های استانی در دوره مورد بررسی با تولید 157 هزار و 143 تن آهن اسفنجی، در مقایسه با چهار ماهه نخست سال 97 کاهش 37 درصدی را ثبت کرد که بیشترین افت عملکرد در بین واحد های این گزارش است.

فولاد مبارکه، فولاد سفید دشت، سبا، فولاد هرمزگان، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، میدکو، خوزستان، خراسان، ذوب آهن، فولاد میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، صبا فولاد (بریکت گرم)، نی ریز، آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد گل گهر (طرح گوهر)، آهن و فولاد گل گهر (طرح کوثر) و چادرملو در مجموع 20 واحد تولیدی مورد استناد است.

توضیح اینکه در آمار این گزارش نام پنج واحد فولاد سازی که در شمار هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند، درج شده، بنابراین هفت طرح مزبور که سالها به شکل راکد باقی مانده بود، اکنون در مرحله فعالسازی و تولید آهن اسفنجی قرار دارند، سپس به فولاد سازی می رسند.

گفتنی است، بیشترین تولید آهن اسفنجی کشور به فولاد مبارکه با تولید 2 میلیون و 567 هزار تن اختصاص داشت که رشد 7 درصدی نسبت به 4 ماهه اول سال قبل داشت. بعد از مبارکه، فولاد خوزستان دومین تولیدکننده بزرگ آهن اسفنجی کشور با تولید یک میلیون 380 هزار تن بود که 10 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد