اقتصاد و صنعت

ظرفیت تولید برق حرارتی به مرز ۹۰۰۰ مگاوات رسید

ظرفیت تولید برق حرارتی به مرز ۹۰۰۰ مگاوات رسید
پایگاه خبری معدن نبا افزایش ۳ هزار و ۱۴۶ مگاواتی تولید برق در تابستان امسال، شاهد افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی در ۶ سال اخیر تا مرز ۹۰۰۰ مگاوات هستیم.یوز-
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تا زمان شروع به کار دولت دوازدهم، در مجموع 49 واحد نیروگاه حرارتی جدید با مجموع ظرفیت 5 هزار و 845 مگاوات به مدار بهره‌برداری وارد شد.
تکمیل واحد‌های در حال احداث و شروع عملیات اجرایی واحد‌های جدید در دولت دوازدهم با تلاشی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت و نتیجه آن این بود که از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون 20 واحد جدید نیروگاهی با مجموع ظرفیت 3 هزار و 146 مگاوات به بهره برداری رسیده است.
به عبارتی، از ابتدای دولت یازدهم تا نیمه تابستان امسال، در مجموع شاهد بهره برداری از 69 واحد جدید نیروگاه حرارتی به مجموع ظرفیت 8 هزار و 991 مگاوات بودیم.
افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی به همین جا ختم نشد و با ابتکار و توان مهندسان داخلی، در سال‌های گذشته اجرای طرح‌های افزایش بهره وری با نام‌های IGV+ و MEDIA در واحد‌های مختلف حرارتی در نقاط مختلف کشور منجر به افزایش ظرفیتی بیش از 1000 مگاوات در تولید برق حرارتی شد که این افزایش بیش از یک هزار مگاواتی در توان عملی نیروگاه ها، در زمان اوج مصرف تابستان مخصوصا در سال جاری به کمک صنعت برق کشور آمد.
هم‌اکنون بیش از 80 درصد ظرفیت اسمی تولید برق کشور در بخش واحد‌های حرارتی است و عملا بار اصلی تولید برق را نیروگاه‌های حرارتی بر دوش می‌کشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد