فولاد و آهن

چین بر آینده فولاد و قراضه مسلط می شود/ گزارش معدن نیوز از دومین روز کنفرانس بانکوک

چین بر آینده فولاد و قراضه مسلط می شود/ گزارش معدن نیوز از دومین روز کنفرانس بانکوک
پایگاه خبری معدن نیوز - روز دوم چهارمین اجلاس قراضه فولادی، بیلت و آهن اسفنجی استیل مینت درخصوص بازارهای نوظهور و دومین کنفرانس جهانی الکترود با جلسات و میزگردهایی پیرامون موضوع الکترود گرافیتی و قراضه برگزرا شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، به نظر می رسد شرکت های کوچک در تکاپوی هزینه های سرمایه ای و هزینه های عملیاتی هستند که برای نمونه در چین در حال افزایش از 20 درصد به 30 درصد می باشد. در هند کوره های بلند در حال افزایش هستند و در کنار صنعت الکترود گرافیتی احتمالا آینده بهتری خواهد داشت.
Davinder Chugh سخنران اصلی کنفرانس بود و با توجه به 20 سال سابقه فعالیت در آرسلورمیتال گفت: آینده پویایی در صنعت فولاد و قراضه در حال وقوع است و اگرچه تاکنون بحث استفاده از سنگ آهن و زغال سنگ مطرح بود اما نگرانی های زیست محیطی و در دسترس بودن قراضه، باعث تغییر مسیر تولیدات خواهد شد. در نتیجه تولید به روش کوره قوس الکتریکی بخشی از دوازدهمین برنامه 5 سالع چین بود که از سال 2010 در اولویت قرار گرفت.
سهم تولید فولاد به روش کوره قوس الکتریکی از سال 1950 تا 2018 برابر 29 درصد در جهان و بدون احتساب چین 13 درصد بود. معاملات امروز به سرعت تغییر می کند و کارخانه های با پایه اکسیژن در تولید با افزایش قراضه در راستای استانداردهای بالاتر آلایندگی و گازهای گلخانه ای توسعه می یابد.
مصررف قراضه که در حال حاضر 20 درصد می باشد با افزایش ظرفیت تولید به روش کوره قوس الکتریکی افزایش می یابد و چین با حجم بالایی از قراضه آماده نقش آفرینی در صنعت فولاد جهان است.
پیش بینی می شود قراضه در دسترس چین در سال 2030 بالغ بر 300 میلیون تن و در سال 2050 حدود 400 میلیون تن باشد درحالی که در جهان قراضه ای معادل یک میلیارد تن در سال 2030 و 1.3 میلیارد تن در سال 2050 در دسترس خواهد بود. اما چه کسانی منجر به این رشد تولید قراضه خواهند شد؟
به گفته Paul Bodkin مدیر بازرگانی و فروش آهن EMR انتظار می رود کشورهای در حال توسعه به ویژه چین بیشترین رشد را در تولید و در دسترس بودن قراضه داشته باشند و این نشان دهنده افزایش حیرت انگیز مصرف فولاد در دهه های 1990 و 2000 است.
وی افزود: در حال حاضر، چین سهم کمی از تولید فولاد به روش کوره بلند EAF دارد و از قراضه نسبتاً کمتری نسبت به مناطق توسعه یافته استفاده می کند. در کشورهای در حال توسعه مانند هند و ASEAN، تداوم رشد تولید و مصرف فولاد همچنین به رشد مصرف قراضه کمک خواهد کرد و در 15 سال آینده قراضه در دسترس هند دو برابر می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد