معدن

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس؛

فعال سازی ۱۵۰ معدن کوچک مقیاس در سال جاری پیش بینی شده است/ ۳ هزار اشتغال مستقیم در حوزه معادن کوچک ایجاد می شود

فعال سازی ۱۵۰ معدن کوچک مقیاس در سال جاری پیش بینی شده است/ ۳ هزار اشتغال مستقیم در حوزه معادن کوچک ایجاد می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد: با اجرای برنامه فعال سازی ۱۵۰ معدن کوچک مقیاس، پیش بینی می شود تا پایان امسال، ۳ هزار اشتغال مستقیم در این حوزه ایجاد شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سیدرضا عظیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: بررسی 600 معدن در 26 استان کشور برای سال 98 پیش بینی شده است که از این میزان، 60 درصد فلزی و 40 درصد دیگر از معادن غیر فعال است.
وی ادامه داد: از تعداد معادن مورد بررسی (600 معدن)، 150 معدن (25 درصد) برای نتیجه و فعال سازی در سال جاری پیش بینی شده است.
مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به شناسایی 102 پتانسیل معدنی در سال 97، تصریح کرد: این تعداد پتانسیل های معدنی، در 5 استان شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، مرکزی و زنجان، شناسایی شد.
وی افزود: از این تعداد، 36 معدن با ظرفیت اشتغال 700 نفر قابلیت فعال سازی پیدا کردند.
عظیمی با اشاره به انعقاد 23 تفاهم نامه در راستای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، گفت: از این میزان، 12 تفاهم نامه سرمایه گذاری، 6 تفاهم نامه آموزشی و پژوهشی، 4 تفاهم نامه تامین مالی و یک تفاهم نامه برای توسعه استارتاپ ها امضا شده است.
وی افزود: در این راستا، تاکنون 27 پروژه انجام شده و با اجرای این پروژه ها، 64 معدن تاثیر پذیرفته اند. از میان پروژه های مذکور نیز 5 پروژه مربوط به تامین زیرساخت بوده است که از آن ها، 44 معدن تاثیر پذیرفته اند.
مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: از جمله پروژه های موفق و فعال شده در این طرح، معدن آهن پلاسری بزمان (سیستان و بلوچستان)، مس رمشک (جنوب کرمان)، مس سیاستراگی (سیستان و بلوچستان) و معادن سنگ آهن بوکان (آذربایجان غربی) است.
وی ادامه داد: با فعال شدن معادن مذکور، 17 معدن از این پروژه ها تاثیر گرفته و برای 113 نفر اشتغال ایجاد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد