معدن

رئیس کمیسیون معدن انجمن سنگ ایران؛

وزارت صمت تصمیم گیری انفرادی را کنار بگذارد/ توجه دولت به بخش معدن جلب شده اما تاکنون اجرایی نشده است

وزارت صمت تصمیم گیری انفرادی را کنار بگذارد/ توجه دولت به بخش معدن جلب شده اما تاکنون اجرایی نشده است
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس کمیسیون معدن انجمن سنگ ایران معتقد است: شرایط دشوار تحریم بهره‌گیری از نظرات صاحبان اندیشه و اهل حرفه برای گذر از این وضعیت را ضروری می سازد و این مهم باید مورد توجه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد که تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته چاره کار نیست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عزیز میرزائیان تصریح کرد: بر اساس مواد 16 و 17 قانون معادن که در سال 1377 تصویب شده، توجه دولت به فرآوری، ارزش افزوده و صادرات در بخش معدن جلب شده اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون معدن انجمن سنگ ایران اضافه کرد: معاونت حقوقی رئیس جمهوری به تازگی در ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت صنعت، ضرورت اجراسازی قانون بهبود فضای کسب و کار را مورد تاکید قرار داده، اما دستگاه‌ها بی اعتنا به این امر، با برخوردهای شخصی و پشت درهای بسته برای این بخش به اتخاذ تصمیم می‌پردازند.

رئیس کمیسیون معدن انجمن سنگ ایران خاطرنشان ساخت: فعالان بخش معدن از وزارت صنعت درخواست دارند به شکل شخصی و انفرادی تصمیم‌گیری نکنند و به مشاوره با اهل حرفه و متخصصان بها دهند.

به گفته وی، رعایت قانون بهبود فضای کسب و کار هزینه‌ای برای وزارت صنعت ندارد، بلکه زمان تصمیم‌گیری را برای زمانی کوتاه به تعویق می‌اندازد، اما نتیجه موثر آن مورد اقبال همه دست اندرکاران است.

میرزائیان افزود: چنانچه در برنامه‌ریزی ها کلان نگری وجود داشته باشد، کشور به سامان می‌رسد، اما تصمیم‌گیری شخصی حاصلی جز ضرر و زیان به دنبال نخواهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد