سرب و روی

در جلسه هم اندیشی طرح جامع سرب و روی کشور با محوریت بخش خصوصی مطرح شد؛

لزوم اجرای طرح جامع سرب و روی برای رفع مشکلات این صنعت/ طرح جامع سرب و روی از دسوال قبل در حال تدوین است/ فاز اول شهریور سال گذشته ارائه شد و فاز دوم مهر ماه امسال ارائه می شود

لزوم اجرای طرح جامع سرب و روی برای رفع مشکلات این صنعت/ طرح جامع سرب و روی از دسوال قبل در حال تدوین است/  فاز اول شهریور سال گذشته ارائه شد و فاز دوم مهر ماه امسال ارائه می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - نشست هم اندیشی صنعت سرب و روی با نگرش ویژه بر تکنولوژی ها در راستای تدوین طرح جامع سرب و روی کشور با حضور صاحبان صنایع مربوطه، نخبگان و دانشگاهیان این حوزه، سازندگان تجهیزات مرتبط و نیز مدیران ایمیدرو در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در ابتدای جلسه امین صفری مدیر مجتمع مهدی آباد به عنوان مجری طرح جامع سرب و روی به فقدان آمار و اطلاعات، نبود برنامه‌ریزی اهداف مشخص در صنعت سرب و روی اشاره کرد و عدم توازن فعلی در این صنعت را نتیجه بی برنامه گی های قبلی دانست و تاکید کرد اجرای طرح جامع برای رفع این مشکلات است.  

شرکت کوشا معدن به عنوان مشاور طرح جامع، به بررسی شرایط فعلی و نیز مقایسه تکنولوژی های موجود کشور با تکنولوژی های روز دنیا پرداخت. 

پس از آن مدیران عامل شرکت های این حوزه به صورت جامع به طرح مشکلات و کمبودها و نیز نبود حمایت دولت اشاره کردند. همچنین نخبگان و دانشگاهیان حاضر در جلسه نیز نظرات خود در این حوزه را ارایه کردند.

در پایان برگزاری مستمر چنین جلساتی به منظور رفع مشکلات و ایجاد وحدت رویه به صورت مشترک از سوی کلیه حاضران مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد در تدوین طرح از نقطه نظرات بخش خصوصی استفاده شود.

طرح جامع سرب و روی کشور به پیشنهاد مجتمع سرب و روی مهدی آباد از دو سال قبل در حال تدوین است. فاز نخست این طرح شامل جمع آوری اطلاعات معادن، صنایع مرتبط، واردات، صادرات، میزان سرانه مصرف و غیره و مقایسه آن با استانداردهای بین المللی در شهریور سال گذشته در همایش فلزات غیرآهنی توسط معاونت وقت امور معادن ایمیدرو ارائه شد. فاز دوم طرح که شامل زیرساخت‌ها، بهره وری، قیمت‌های تمام شده، تحلیل شکاف صنعت، تعیین اهداف و تعریف طرح های مورد نیاز و غیره است با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است که در دومین همایش فلزات غیر آهنی در مهرماه ارائه خواهد شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد