آلومینیوم و مس

شاخص بورس قله ۳۰۰ هزار واحدی را فتح کرد/ تأثیر ۳۱۸ واحدی «فملی» و ۲۹۱ واحدی «فولاد» بر شاخص کل بورس

شاخص بورس قله ۳۰۰ هزار واحدی را فتح کرد/ تأثیر ۳۱۸ واحدی «فملی» و ۲۹۱ واحدی «فولاد» بر شاخص کل بورس
پایگاه خبری معدن نیوز - امروز خودرویی‌ها، فلزات اساسی و بانکی‌ها ازجمله گروه‌های بورسی بودند که رشد قیمت را تجربه کردند. رشد تقاضا نسبت به عرضه در گروه‌های شاخص ساز سبب شد نماگر اصلی بازار برای اولین بار بتواند کانال ۳۰۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، امروز با باز شدن معاملات بورس تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی 4529 واحد رشد کرد و توانست برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه کانال 300 هزار واحدی را بشکند و حتی تا نیمه کانال 304 هزار واحدی پیشروی کنند. در عین حال شاخص کل هم وزن نیز با 1706 واحد افزایش رقم 85 هزار و 206 را تجربه کرد.
شاخص آزاد شناور نیز با 5981 واحد افزایش رقم 348 هزار و 192 را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب 3940 و 6299 واحد رشد کردند.
امروز پتروشیمی خارک، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان هر کدام به ترتیب 764، 318 و 291 واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند اما در طرف مقابل پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش بندرعباس به ترتیب با 287، 142 و 117 واحد تأثیر کاهنده شاخص‌های بازار را با افت مواجه کردند.
بانکی‌ها پس از مدتی امروز توانستند با حجم معاملات 3.7 میلیارد سهم و اوراق مالی بیشترین ارزش معاملات را معادل با 253 میلیارد و 500 میلیون تومان به ثبت برساندند.
پس از بانکی‌ها گروه خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی‌ها بیشتر ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
بانکی‌های که جزو تأثیرگذاران روی شاخص‌های بازار سرمایه بودند اکثراً با رشد قیمت نیز مواجه شدند و در بخشی از نمادهای این گروه با صف‌های خرید روبه‌رو بودیم.
در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز اکثر سهم‌ها با رشد قیمت روبه‌رو شدند؛ به‌طوری‌که بسیاری نزدیک به 5 درصد در قیمت پایانی افزایش را تجربه کرده‌اند.
اما همان‌طور که اشاره شد پالایشی‌ها روی شاخص‌های بازار تأثیر کاهنده داشتند و عمدتاً با افت قیمت روبه‌رو شدند. به‌طوری‌که تابلوی گروه فرآورده‌های نفتی امروز به‌جز در یک نماد با کاهش قیمت روبه‌رو بودند.
امروز در بورس تهران 242 سهم با رشد قیمت و 102 سهم با افت قیمت روبه‌رو بودند در فرابورس ایران نیز 131 سهم افزایش قیمت را تجربه کردند و 73 سهم با افت قیمت روبه‌رو بودند.
ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم 2146 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 7.5 میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار به عدد 698 هزار و 587 رسید.
آیفکس نیز با 33.79 واحد رشد تا رقم 3918 واحدی بالا رفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به رقم 927 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن عدد یک میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد