گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون امور فنی و برنامه ریزی تولید شرکت ذوب آهن اصفهان در مصاحبه تصویری با معدن نیوز تاکید کرد؛

اعتقاد راسخ ذوب آهن به مفهوم بومی سازی و واژه رونق تولید/ ۷۰۰ قطعه خرید خارجی داریم/ تاکنون ۱۴۰ قطعه اساسی را در ذوب آهن بومی سازی کرده ایم

اعتقاد راسخ ذوب آهن به مفهوم بومی سازی و واژه رونق تولید/ ۷۰۰ قطعه خرید خارجی داریم/ تاکنون ۱۴۰ قطعه اساسی را در ذوب آهن بومی سازی کرده ایم
پایگاه خبری معدن نیوز - محمدرضا یزدان پناه معاون امور فنی و برنامه ریزی تولید شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز گفت: این شرکت سال گذشته به وزارت صمت اعلام داشت که ۷۰۰ قطعه خرید خارجی دارد. البته ذوب آهن در راستای بومی سازی نیز گام های خوبی برداشته و توانسته ۱۴۰ قطعه را ساخت داخل نماید.
  بزرگنمايي:

یزدان پناه با تاکید به اینکه یکی از ویژگی های ذوب آهن که از ادوار گذشته به ارث برده، ریسک پذیری آن است به معدن نیوز اظهار داشت: بسیاری از قطعات بومی سازی شده توسط ذوب آهن اصفهان برای نخستین بار است که در کشور ساخته شده است.

یکی از قطعاتی که در ایران تنها ذوب آهن در حال ساخت ات است، فرم مسی کوره بلند می باشد و 30 سال قبل ساخت این قطعه برای ذوب آهن نیز آرزو بود اما اکنون به ساخت داخل شده و دیگر وارداتی نمی باشد.

وی ادامه داد: ذوب آهن به شرکت های داخلی و دانش بنیان میدان داده تا توانایی های خود را به نمایش بگذارند و علی رغم بالا بودن ریسک در واحدهای فولادی به جهت اشل و مقیاس بزرگ آن و نیز ضرر و زیان هنگفت در صورت آسیب رساندن قطعات ساخته شده اما این ریسک را پذیرفته ایم.

یزدان پناه در خاتمه گفت: ذوب آهن به مفهوم بومی سازی و ساخت داخل و واژه رونق تولید اعتقاد دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد