فولاد و آهن

معدن نیوز گزارش می دهد؛

توقف کاهش بهای اکترود گرافیتی در بازار/ بازار با ضعف تقاضا و موجودی بالا مواجه است/ برنامه واحدهای چینی برای کاهش و حتی توقف تولید طی ماه های آینده

توقف کاهش بهای اکترود گرافیتی در بازار/ بازار با ضعف تقاضا و موجودی بالا مواجه است/ برنامه واحدهای چینی برای کاهش و حتی توقف تولید طی ماه های آینده
پایگاه خبری معدن نیوز - بهای الکترود گرافیتی چین با توجه به ثبات بازار و آرامش آن، تثبیت شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، استیل مینت از منابع رسمی شنیده است که پس از تداوم افت قیمت الکترود گرافیتی طی چند ماه گذشته، بهای آن در هفته اخیر تثبیت شده است. با این وجود بازار با ضعف تقاضا در صنایع پایین دست و نیز موجودی بالای تولیدکنندگان و تامین کنندگان مواجه است.

رقابت هنوز هم در بازار داخلی میان تولیدکنندگان الکترود گرافیتی زیاد است و قیمت ها نیز در سطوح پایین قرار دارد اما هنوز هم فولادسازان به دلایلی از جمله اقدامات سختگیرانه محیط زیستی و تعطیلی واحدهای کوچک فولادسازی چین درحالی که وضعیت بنگاه های بزرگ خیلی خوب نیست، تمایلی به خرید ندارند.

بهای الکترود گرافیتی UHP سایز 450 میلی متر در محدوده 1800 تا 2100 دلار متغیر است درحالی که سایز 600 میلی متر 5900 تا 7500 دلار می باشد.

با این حال سایز 700 میلی متر که روند نزولی عرضه آن ادامه دارد در قیمت 10450 تا 11 هزار دلار تثبیت شده است.

بهای الکترود گرافیتی 450 میلی متر درجه HP در محدوده 1800 تا 1900 دلار است.

با شروع فصل زمستان از ماه اکتبر، انتظار می رود قیمت الکترود گرافیتی در چین با توجه به کاهش تولید کارخانه های فولاد به دلیل مسائل زیست محیطی، کاهش یابد.

با توجه به تضعیف تقاضا، کاهش قیمت ها و وجود مازاد تولید، تولیدکنندگان الکترود گرافیتی چین به کاهش تولید روی می آورند. یکی از این شرکت ها Jiaozhou Zhonzhou Carbon به ظرفیت تولید 50 هزار تن است. این شرکت تولید خود را برای سال 2019 به نصف یعنی 25 هزار تن کاهش داده است.

متوسط تولید ماهانه این شرکت در سال جاری از 4 هزار تن به 2 هزار تن کاهش یافته است.

در 8 ماهه اول سال 2019 این شرکت در مجموع 20 هزار تن الکترود گرافیتی تولید کرده است و هم اکنون تمرکز خود را بر روی تولید الکترودهای 600 و 700 میلی متر معطوف کرده است.

یک تولیدکننده الکترود گرافیتی دیگر به نام Heoilonjiang Changsheng Carbon به ظرفیت 30 هزار تن نیز تولید خود را از جولای امسال 33 درصد کاهش داد.

در ماه آگوست این شرکت تنها هزار تن الکترود تولید کرد درحالی که تولید آن در جولای 1500 تن بوده است.

برای ماه سپتامبر هم این شرکت قصد دارد حدود هزار تن الکترود تولید نماید و در ماه نوامبر نیز کاملا فعالیت خود را تعطیل خواهد کرد و تولید در این کارخانه متوقف خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد